zaterdag 9 juli 2011

Voor mijn lieve Mama Lobke ! (van Darius)



Wauw, wauw ..... lieve mama Lobke.

Sorry, dat ik nu pas reageer op je lieve mail.

Mijn nieuwe mammie heeft nu pas de computer opgestart en je mail gezien. Ik was al bijna aan het slapen toen kwam mammie aanrennen en zei: kom maar gauw Darius, er is een mail van je mama Lobke voor je gekomen. Beetje verslapen ben ik bij mijn mammie op de arm gekropen en mijn mammie heeft me de mooie foto van je laten zien en me verteld, dat Aliene je geplukt hebt.

Ik erkende je bijna niet, ik dacht wie is dat dan? Nee, zo zag mijn lief moedertje toch niet uit !!!! Maar mijn mammie bleef voet bij stuk volhouden dat dit toch mijn lief moedertje was. Ik moet haar maar geloven, want ik ben ja ontzettend slim maar lezen kan ik net nog niet.

Toen begon mijn mammie je mail voor te lezen en ik kan me heel goed voorstellen dat je je kleine teckel baby`s mist. Wat hebben we het samen toch fijn gehad. Dat we van elkaar afscheid hebben moeten nemen, ja dat moest wel want anders zouden er in de "Kennel van `t Koningshoekje" nu zeker 30 honden wonen en dat zou zelfs voor die lieve Aliene & Hans teveel geweest zijn.

Met mij gaat het heel goed. Gister avond waren Maaike & Evert op bezoek gekomen en ik kan je vertellen ook zij waren op mij gelijk verlieft en ik in Maaike ha ha ha.......... ik dacht nog, probeer het niet zo te laten zien, want anders word mijn mammie nog jaloers. Ook voor Maaike & Evert heb ik weer een geweldige " Teckel Puppy - Show "
gegeven. Ik vloog over het gras, rende als een raket in grote struiken Hortensia`s. Ik was niet meer te zien !!! Bewegende struiken ...... moest ook wat spanning erin houden. Opeens schoot ik
uit de struiken en rende in andere struiken in........... het was spannend geweldig. Op het gras met Maaike & Evert gelegen en heerlijk met hun gespeeld. Leuk dat het was zal ik je vertellen en toen was ik erg moe geweest en heb in de bench lekker geslapen..... toch af en toe mijn oogjes open gedaan, ( kleine controle of mijn Maaike er nog was ). Mijn Mammie had dit wel in de gaten en haalde me uit de bench en gaf me aan Maaike en je geloofd niet wat Maaike deed, net als Aliene deed Maaike haar jas open en stopte me erin............ ach, en wat heb ik heerlijk tegen Maaike aangelegen en geslapen. Zo, dit is het verhaal van gisteren.

Vanochtend hebben pappie en mammie mee meegenomen naar een heel groot bedrijf, ben weer heel braaf in de bench gaan slapen toen we er met de auto naar toe reden. Bij de receptie aangekomen heb ik iedereen vriendelijk begroet, er waren best veel mensen, ja en geloof me maar, bang was ik echt niet........ het tegenover gestelde, ik zette mijn allerbeste teckel blik op ( kan ik al heel goed, hoor ) en ook daar vond iedereen me weer geweldig. De baas heeft zelf met mij op de grond gelegen en gespeeld, leuk he`. Op gegeven moment hoorde ik mammie zeggen, kom Darius we gaan eens een plasje doen...... en ik dacht...... wat krijgen we nou..... komt daar een heel raar ding uit de handtas te voorschijn, lang, blauw..... begint mijn mammie aan me te friemelen en had ik een blauw ding om de hals...... nou, zeg dat jeukte heel erg....en hing ik aan een band, onvoorstelbaar wat denkt ze zich wel.....ik zat helemaal vast. Mammie zei ook nog heel leuk.......!!!!!!! kom w a n d e l e n.....
ik ren liever dacht ik, dan aan zo een stom ding te zitten. Mammie geeft niet op en ze zette zich door en ik moest maar proberen te lopen, eerst lukte het niet zo, want ik dacht dit stomme ding bijt ik gewoon kapot..... nou had ik pech....ging niet en ik heb keurig zo goed als ik kon gelopen, kan je je dat voorstellen..... ik de kleine sprinter !!! Ik beloof je wel lieve mama Lobke, dat ik alles goed zal leren ook wandelen aan zo een raar ding.

Toen zijn we weer naar huis gereden en heb ik weer heerlijk geslapen,
was nog niet wakker was er weer bezoek kwam lieve Gerty en Ger.
Ook zei vonden me prachtig en hebben van mij genoten.

Lieve mama Lobke, nu is het een heel lang verhaal geworden, maar ik moet je toch op de hoogte houden wat ik zo allemaal beleef in Tegelen,
ik vind het hier hartstikke leuk. Zo, laat het je goed gaan en ik ben zo blij, dat het zo goed met je gaat.



Doe aan alle snuitertjes en Aliene & Co. de groeten van mij.

Liefs, jou zoon Darius

Geen opmerkingen:

Een reactie posten