vrijdag 8 juli 2011

Hoe is het na 2 nachten & 2 dagen....



Voor & Na



Hoi, hoi,

Even een klein verslagje uit ons "Huisje Weltevree"......

De middag na het uitvliegen waren Lobke & Benthe behoorlijk van slag en heeft Lobke nog veel in het rennetje gelegen. Ik had 's middags een afspraak thuis en dit gaf gelijk veel afleiding. 's Middags en 's avonds hebben wij flinke stukken gelopen met de snuitertjes en ik zag Lobke gewoon opfleuren. Zodra ik leuke berichtjes van de baasjes kreeg vertelde ik dit ook vrolijk aan Lobke hahaha, en ik keek ze mij zo pienter aan, met haar mooie teckel-blik. Natuurlijk begrijpt ze niet wat ik haar vertel, maar de vrolijkheid in mijn stem werkte heel goed.



De eerste nacht zonder de pupjes ging prima en Hans & ik ruimden vroeg in de morgen de ren en alles eromheen gelijk op. Tegen koffietijd hoorde ik een enorm zielig gejoekel en zat ze middenin een grote bloempot met bloemen (in deze consternatie geen foto van gemaakt). Ik haalde het verdrietige moedertje eruit en ze ging heerlijk tegen mij aan liggen en even later samen met Benthe in de mand slapen.



Toen ik op onderzoek uitging wat er nu was geweest.....bleek er speeltje van de kleintjes achter de potten te liggen en ook het buiten-speelgoed heb ik toen gelijk opgeruimd. De snuitertjes waren volgens mij deze middag aan het bijkomen van de afgelopen drukke weken en kon hierdoor lekker aan de poets, zodat de puppyluchtjes zoveel mogelijk uit huis zouden verdwijnen.



's Avonds ben ik begonnen met Lobke's plukbeurt en toen ik met haar koppie en een stuk van haar rug klaar was, en het genoeg was voor die dag.......sprong ze blij en vrolijk in het rond. Hé, de oude Lobke kwam weer stukje bij beetje terug!



Ook de 2e nacht hebben de snuitertjes heerlijk geslapen en Lobke stapte ook blij kwispelend rond 7 uur haar bench uit. Toen ik mijn pc na het ontbijt ging opstarten, zat ze al naast mijn stoel en heeft ze met het checken van mijn mail, heerlijk in mijn badjas gelegen. Onze normale rituelen pakte Lobke gelukkig weer op en dat maakte mij weer ontzettend blij.



De rest van de ochtend heb ik haar verder geplukt, en ze voelt zich heerlijk in d'r zomerpak! Ook van 't plukken worden de snuitertjes erg moe, dus nadat ik iedereen had gepoetst zijn ze allemaal siësta gaan houden.

Het uitvliegen is en blijft voor ons altijd een tijdje moeilijk en mijn schoonzusje (waar Dirkje naar is vernoemd) heeft er een mooi woord voor..... ze schreef dat ik de tijd om moest nemen om te "ontpuppen" (prachtig gevonden)



Het lege nest-syndroom is mij eigenlijk nog nooit zo goed afgegaan, als met het 5e nestje. Het gaat allemaal geweldig bij de nieuwe baasjes, iedereen houd mij super goed op de hoogte............wat wil ik nog meer??

Tot zover weer het laatste nieuws vanuit Tilburg en ik wens iedereen een super fijn weekend toe!

Lieve teckelgroetjes van ons allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten