maandag 4 juli 2011

Het verslagje van: Dag 63

HET UITVLIEGEN VAN DOORTJE & DARIUS:



Vanmorgen werd ik om 6 uur wakker...... en ja, de eerste dag van uitvliegen was aangebroken.

Hupla uit de veren, gauw naar boven voor de was & een strijkje, en rond 7 uur hoorde ik de pupjes.

Wat waren ze super blij om mij te zien, en ik dacht bij mijzelf....jeetje maar goed dat een hondje niet zoals een mens kan denken.

Heerlijk hebben ze samen buiten gespeeld met z'n allen en het eten ze smaakte ook lekker. Toen ik beneden alles bezoek-proof aan het maken was, en met de stofzuiger door het huis aan het zwieren was..... (niet zo'n favoriet apparaat voor de kleintjes) vlogen ze met z'n allen de bench in. Ik kon gelijk gebruik maken van de gelegenheid om de laatste foto samen te maken.



Rond kwart voor 10 kwamen Pleunie, Lonny & Darlien (de leuke dochters) en waren net als ik helemaal opgewonden en een beetje in de war.

Roy en Nick (de zoontjes van Darlien) hadden heerlijke cakjes gemaakt en een super lieve kaart. Heel erg bedankt, jongens!



Onder het genot van een kopje koffie en thee hebben Pleunie en haar dochters van het nestje genoten, en wat vonden ze het leuk om te zien, hoe de kleintje en grote snuitertjes met elkaar speelden.

Ik kon gelijk de poetsbeurt van Doortje laten zien en het boekje uitleggen en natuurlijk moesten ook nog even de officiële dingen door genomen worden.



Na de 2e ronde van koffie/thee-leuten werde de kleintjes weer moe en was het een mooie gelegenheid om uit te vliegen....zo kon Doortje dan lekker slapen in haar benchje en voor ze het weet is het meiske dan in haar nieuwe thuis!

Intussen waren Anne & Frank ook al gearriveerd en zagen zij ook het nestje nog heel even compleet. Aan mij was de eer om die lieve Doortje in bench te mogen zetten, en na Pleunie en haar dochters te hebben uitgewaaid..... was onze Doortje op weg naar Hengstdijk! Bye, bye, lieve Doortje!



Doortje je bent als 5e geboren,
en je leek wel voor Pleunie uitverkoren.

Je had gelijk haar hart verovert,
en haar met je mooie koppie betovert.

De kleinste maar wel zo dapper,
en zeker veel en veel rapper,

Als je broertjes en je zusjes,
en je grote hobby is het geven van kusjes,

Lieve, kleine, dappere meid,
wij wensen je bij Pleunie & co een fantastische teckel-tijd!

Vergeten doen wij jou nooit,
maar onze taak is nu voltooid.

Heel veel liefs van 't Koningshoekje
en komen binnenkort naar jou, voor een bezoekje!

xxxxxxjes ons





Er was niet veel tijd om na te denken over het afscheid, want Anne & Frank gaven gelijk weer genoeg afleiding.

Zowel bij Doortje als Darius werden de benchjes gelijk goed ingewijd, en konden de geurtjes van alle snuitertjes mee naar huis.



Ook Anne & Frank kregen het poets-ritueel en vonden het geweldig om te zien.
Doordat de pupjes nu al een lange tijd wakker waren, gingen ze ook weleens even liggen, en ook dit is weer prachtig om te aanschouwen.

Darius had zijn baasjes al gevonden en ging heerlijk op de schoenen van Frank liggen, dus dat zat al helemaal snor!





Heerlijk hebben wij nog met elkaar kunnen babbelen en ook de paperassen doorgenomen.
De pupjes werden wel heel erg moe en samen hebben wij ze in de ren nog laten slapen.....ik maar tellen en tellen, want ik miste er 1! Jajaja, dat was natuurlijk onze Doortje, maar het zit nog zo in mijn systeem, dat ik het ff was vergeten.



Nu Darius ook heel moe was, heb ik geadviseerd ( hoe gezellig het ook was) om de reis te gaan maken, zodat Darius lekker in de auto zou gaan slapen!

Bij Liza kwamen de emoties los met het uitzwaaien en wij konden elkaar gelukkig troosten. Na het lezen van de lieve kaart van Anne kwamen bij mij ook de traantjes naar boven, maar nu ben ik weer volop aan het genieten van onze overgebleven viertal!



Anne heeft inmiddels al gebeld en tot de rotonde had het teckel-boefje gepiept en daarna als een blok geslapen. Hij heeft al lekker, gespeeld, gegeten, gedronken en een plasje gedaan, daarna weer heerlijk in zijn bench geslapen.....kortom geweldig nieuws uit Tegelen!



Darius toen jij als eerste geboren werd,
was je gelijk al alert,

Je bent vernoemd naar de half-broer van je vader,
en de naam is een echte aanrader!

Want hij betekent, houder, supporter of Koning
en dat je zo blijft heten is echt een beloning,

Omdat je mondhoeken zo mooi omhoog staan,
kijk je altijd blij en voldaan.

Wij hebben zo'n fijne tijd met jou gehad,
en je bent en blijft onze lieve schat!

Wat zal je een heerlijk thuis bij Anne & Frank ontvangen,
want jij was hun harts-verlangen....

Na het gemis van hun lieve Olaf,
horen ze nu gelukkig weer jouw vrolijke geblaf!

Over een maandje komen wij bij jullie op puppy-tour aan,
en zul je vast met pappie en mammie bij de poort staan!

Wij zeggen geen vaarwel,
maar tot heel snel!

xxxxxxxxxxjes van ons allemaal

1 opmerking:

  1. Wat is het toch geweldig als je de hele ontwikkeling zo kunt volgen,en nu het uitvliegen van de eerste 2 puppy's.Ik wens de baasjes hele fijne jaren met hun vriend.Denk er nog maar eens aan,hoe was de tijd zonder teckel?
    Ik blijf er bij een betere start dan bij Aliene en Hans bestaat niet volgens mij.
    Groetjes van Anne-Marie en Bommel

    BeantwoordenVerwijderen