zaterdag 2 juli 2011

Groetjes uit Hoofddorp!


Hoofddorp.... Anno 1861



Hallo Aliene en Hans & Co.,


Hier dan eindelijk "DE GROETEN UIT HOOFDDORP"


Allereerst nog van harte gefeliciteerd met die prachtige zesling.
Wat een mooi nestje!!!

Wij wensen de nieuwe baasjes heel veel plezier en geluk met hun
Koningshoekje-teckeltjes.

En natuurlijk jullie ook heel veel sterkte de komende dagen/weken,
want afscheid nemen van zo'n stel puppies lijkt ons niet gemakkelijk.



Hier gaat alles z'n gangetje. Met Murphy (de broer van Lobke) hebben we in maart een oefenzweetspoor gelopen. Bob en Els van de NTC hadden in Bleijswijk voor elke teckel (7 stuks) een zweetspoortje uitgezet. Murphy was als 4e aan de beurt en de eerste teckel die het spoor zo goed als helemaal uitliep - tot ie jonge brandneteltjes tegenkwam en er middenin ging staan en met kriebels aan een poot loop je niet meer zo lekker.

Voor m'n verjaardag en moederdag heb ik een complete zweethonden-uitrusting
gekregen o.a. Niggeloh lijn en halsband, Geurconcentraat tbv zweetwerk en het
boekje Zweetwerk in theorie en praktijk. Daarmee heb ik hier in de buurt al een
keertje zo'n spoortje zelf gemaakt en Murphy heeft het na een paar uur keurig
uitgewerkt.

Verder zijn we nog steeds aan het clickeren en hebben we vanmorgen eindelijk
maar eens aan het A-examen meegedaan en zijn grandioos GEZAKT!!!
Maar Murphy heeft wel voor wat komische momenten gezorgd hoor.

Hij heeft veel moeite met "volgen aan de lijn", dat moet op het grasveld en gras is volgens Murphy om lekker in te snuffelen. In de les lukt het ons wel, dan mag ik nog een voertje in m'n hand hebben, op een examen mag dat dus niet.

Ook het "staan en betasten" ging helemaal de mist in. Murphy dacht, dat hij
die mevrouw moest beknuffelen. "Af en blijf" ging goed en "voor komen" doet ie ook prima (na drie rondjes over het veld). Lachen dus!!!
Ik heb ons dus weer opgegeven voor het volgende cursusblok dat half september begint. Ook omdat Murphy en ik dat trainen zo leuk vinden.





Ik weet niks meer te vertellen, dus stop ik er maar wat foto's bij.
Een gekke foto in de tuin en 2 foto's van Murphy op z'n lievelingsplekje:
onder de kussens op de bank.(ik ben 'm weleens kwijt).

Vakantiefoto's hebben we nog niet, want we zijn nog niet weggeweest.
Meestal gaan we in juni een paar weekjes kamperen, maar de
weersvoorspellingen waren niet zo geweldig en we laten ons toch
liever thuis natregenen. Misschien is het in september/oktober
af en toe een paar dagen mooi weer, we zien wel.


De groetjes/knuffels/lebbers van
Herman, Astrid en Murphy
en ook van Kristien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten