vrijdag 1 juli 2011

Het verslagje van Dag 60:





Buenas noches,

Daar ben ik dan weer met het laatste nieuws vanuit de snuiterij!

Op deze vrijdag met bijzondere pica's van Mama Lobke & co...... gisterenmorgen zat ik heerlijk op de grond tussen de zesling, en dit is altijd een feestje. Het lijkt dan wel of ik een knuffel-klimrek ben en dit zijn van die fijne momenten waardoor je de kleintjes goed leert kennen.

Op een gegeven moment merkte ik dat de 6-ling vermoeid raakte en één voor één bij Lobke in de mand klommen. Geweldig om dit van zo dichtbij te aanschouwen en ik heb het verloop zo goed mogelijk proberen vast te leggen, om jullie mee te laten genieten van dit puppy-geluk!











Vanmorgen waren wij al vroeg beneden, en was alles in de ren nog spik en span! De kleine snuitertjes piepen dan natuurlijk wel om zo snel mogelijk naar buiten te mogen. Toen ze een kwartier buiten hebben kunnen dollen moesten de pupjes weer ontwormt worden. Wat is dit dan toch een verschil met de eerst keer, zeg!

Ik heb hier altijd een bepaald systeem voor, en doe altijd eerst de reutjes in de volgorde van Darius, Dorus & Dribbel. Dorus vond het trouwens leuk om een sprintje op de weegschaal te trekken, en werd maar niet rustig....niet echt handig, want je moet het juiste gewicht hebben om de juiste dosering op af te stemmen, maar gelukkig is het goed gekomen! hahaha

Daarna zijn de teefjes aan de beurt met wegen en ontwormen, en dan is Dame Cato als eerste aan de beurt, gevolgd door Dirkje en Doortje. Het ging allemaal prima en na deze happening konden wij de kleintjes lekker te eten geven en daarna nog lekker buiten laten spelen.







Tijdens het slaap-uurtje zat ik de foto's te bewerken en hoorde ik een gekwispel uit de ren.....was er alweer een kleintje wakker?? Toen ik even om het hoekje keek, lag Dorus in zijn slaap te kwispelen. De grappenmaker had natuurlijk nog lol in zijn slaap om zijn actie op de weegschaal hahaha!

Doortje werd als eerste weer wakker en zag mij achter de pc zitten. Ze keek mij zo lief gapend aan en voor ze kon gaan piepen heb ik haar gauw uit de ren gepakt, zodat ze niet de andere 5 wakker zou maken. Eerst werd ik bedolven onder heel veel xxjes en daarna viel ze weer heerlijk tegen mij aan in slaap! Het is nog zo'n lekker klein ding die met haar kopje in je nek gaat liggen....ja, wie smelt daar nou niet van!



Benthe had een botje uit ren te pakken gekregen, en de pupjes hebben er buiten allemaal plezier van gehad. Het was een mooi gezicht om te zien, hoe het botje van bekkie naar bekkie ging!

Het ontwormen is altijd een aanslag op de darmpjes (die natuurlijk noodzakelijk en heel belangrijk is) en vanochtend hebben ze een lange tijd geslapen. Na het slapen merkte ik dat de snuitertjes er een beetje dunnere ontlasting van hadden, dus hopen dat het morgen weer normaal is!









Vanmiddag hebben de kleintjes ontzettend veel met hun moedertje, Oma en half zus gestoeid en vooral Dribbel daagde zijn moeder enorm uit. Hij trok gewoon aan haar staart en sprong in haar baardje, en bleef maar aan de gang. Lobke kan heel veel hebben van haar kleintjes, maar als het te gek wordt, dan corrigeert ze gelijk!

Dirkje vind het ook zo leuk om met de grote teckels te spelen, en gaat ook heel graag in een kleine rustpauze bij ze liggen, en kijkt dan naar de anderen. Ditzelfde doet Dame Catootje ook en als er weer iets te doen is in het roedeltje komen ze weer in de pootjes.

Doortje & Dorus dagen elkaar in de afgelopen week veel minder uit, en dit was voor mij echt opvallend. Alleen vanmiddag hadden ze elkaar weer gevonden voor een speel-partijtje en was het ff als vanouds.

Darius vind het heerlijk om zijn broertjes uit te dagen, en de zusjes zijn juist lekker om tegenaan te liggen...op de foto's wel te zien, he!

Ik moest vanmiddag boodschappen doen en had geen oppas, maar de kleintjes deden zulke hazenslaapjes, dat ik het in 2 etappes heb gedaan.









Ons laatste weekend samen is ingegaan en vandaag heb ik regelmatig met een brok in mijn keel gezeten, en als de gedachten aan het aankomend afscheid bij mij opkwam.........heb ik ze weer snel aan de kant gezet, want het maakte mij emotioneel en ik wil vooral nog genieten!

Gelukkig zijn er altijd mensen die op het juiste moment iets liefs sturen of ff bellen, en dan kan je er weer tegenaan.....
want over 3 nachtjes begint het uitvliegen van de zesling, en wat een heerlijk vooruitzicht voor de aanstaande baasjes!

Wij wensen jullie allemaal een heel teckel-fijn zonnig weekend toe!!
Saludos desde el Rincón del Rey (groetjes van 't Koningshoekje)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten