maandag 27 juni 2011

Het verslagje van: Dag 56



Halloooooootjes,

Er is feest bij "van 't Koningshoekje" op deze tropische dag!
De waterbakjes en speeltjes liggen allemaal klaar, en spetteren maar!

Vandaag is de zesling alweer 8 weken, en wat gaat de tijd toch snel...
Over precies een week gaat het uitvliegen echt beginnen, en de baasjes in spé kunnen de dagen wel voorbij kijken.





De aankomende week is het voor ons een week van voorbereiden, zowel in geestelijke, als in praktische zin en vooral nog heel veel genieten van ons 5e nestje! Wat hebben wij weer een geweldige tijd met deze teckel-kanjers mogen beleven, en ik ben mij er tegen van bewust dat wij enorm dankbaar mogen zijn dat het zo goed met het moedertje en haar snuitertjes is gegaan.

Ik hoor natuurlijk van veel mensen om mij heen............jeetje, en nu gaan ze over een weekje weg, is dat niet moeilijk?? Dat zou ik echt niet kunnen, hoor! Mijn reactie daarop is ook altijd: "Dat is ook heel moeilijk!", maar als je dat niet kan, moet je er ook nooit aan beginnen.

Je maakt dan ook het geluk en de vreugde van een dekking, zwangerschap, bevalling en de eerste levensweken van een nestje pupjes nooit mee, maar er komt ook ontzettend veel bij kijken en is echt niet voor iedereen weggelegd!





Waarom kan de één dit dan wel, en de ander niet.............is dan eigenlijk altijd de vraag die er op volgt!
Voor mij was mijn eerste nestje (eigenlijk net als je eerste kindje) één groot wonder en leerschool, wat in ons gezin plaatsvond.
Uit dit nestje hielden wij onze Lobke en na het uitvliegen bleef zij gelukkig in ons midden, en hadden wij naast onze Sjors, 2 generatie's teckels in ons "Huisje Weltevree".

Gelukkig blijft er een pupje bij jullie na het uitvliegen waren ook de woorden, waar veel mensen mij mee troosten
Jullie mogen best weten dat ik na het uitvliegen enorm van Lobke en de andere snuitertje genoot, maar dat het echt wel een maand heeft geduurd voor ik weer een beetje rust in mijn lijf kreeg.....kortom ik was behoorlijk van de wap-wap!





Want wat is het loslaten van pupjes die je zo dierbaar zijn en bij ons zijn geboren en de eerste 9 weken opgegroeid, ontzettend moeilijk!
Hoe leuk, lief, gezellig en dier-vriendelijk de baasjes ook zijn........... je moet iets uit handen geven, wat jij zo goed kent en waar je alle liefde die in je zit, aan hebt gegeven. Je moet het dus loslaten uit liefde (Anne heeft het vanmorgen zo mooi aan verwoord aan de telefoon)

De baasjes van het eerste nestje heb ik na het uitvliegen veel gebeld, en wij konden natuurlijk veel met elkaar delen....want ook ik had een pup met dezelfde streken als de nieuwe baasjes! Helemaal geweldig!
Heel waardevol zijn de contacten na het uitvliegen van alle nestjes! Super fijn om "onze snuitertjes" te kunnen volgen van een afstand!







Daarnaast heb ik geleerd dat het schrijven van mijn dagboeken en de berichtjes over de pupjes mij heel goed hielpen om de dingen los te laten.

Bij 3 van de 5 nestje bleef er hier geen pupje die mij door de uitvlieg-periode heen kon slepen, maar gelukkig zijn er onze 4 snuitertjes die altijd blijven en niet uitvliegen, en voor hen is het ook super fijn als er weer wat meer tijd voor ze is!

Doordat het van tijd tot tijd een nestje in ons midden hebben pure liefhebberij is, kan en wil ik het alleen op deze manier doen.
Het belangrijkste is en blijft toch dat je goed naar je gevoel luistert en daar ook naar handelt, al is dit soms makkelijker gezegd dan gedaan, hoor! Je leert weer van elk nestje nieuwe dingen!

Ik ben echt super blij om de baasjes in spé bij elk bezoekje, beetje bij beetje beter te hebben leren kennen, maar na een paar bezoekjes kan je niet zeggen dat je mensen heel goed kent natuurlijk. Het zijn allemaal hele leuke gezinnen en er is met alle baasjes een hele fijne klik en dit is erg belangrijk, en ik heb zeker het vertrouwen in de toekomst voor de zesling, want als ik dat niet zou hebben.... dan zou ik de pupjes niet uit kunnen laten vliegen, hoor!





De bijzondere en meest waardevolle keerzijde van het kleinschalig fokken is: "Dat je mensen zo gelukkig maak met een pupje uit jouw roedeltje!!" Dit geeft wel zo'n heerlijk gevoel, waardoor het loslaten uit liefde voor je pupjes, dragelijk wordt en weer een plekje krijgt!

Zo aan het einde van mijn/onze taak, komen deze gevoelens naar boven en keer op keer schrijf ik hierover en leg ik het mensen uit,
Alle baasjes van onze nestjes kennen dit verhaal waarschijnlijk als geen ander.....misschien net weer een iets andere versie hahaha,










Gisteren heb ik enorm veel foto's (246 ruwe versies en 100 bewerkte) gemaakt en nu aan mij de taak om een leuke keuze voor vandaag!

De kleintjes staan inmiddels te popelen om weer naar buiten te gaan, en ik ga een einde aan mijn verslagje van vandaag maken......en lekker genieten van het spelende zestal met hun Moeder, Opa, Oma & Half-zus!

Super fijne week iedereen!! Teckelgroetjes van 't Koningshoekje!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten