donderdag 2 juni 2011

Het verslagje van: Dag 31







Halloooooooooooooooooooooooootjes,

Daar ben ik dan eindelijk met het laatste nieuws! De hele morgen ben ik met (onderbrekingen) de foto's bewerken bezig geweest, en nu dan eindelijk het verhaal achter de foto's!

Het probleem is alleen dat ik niet weet, waar ik moet beginnen ........ want er zoveel te vertellen en te laten zien!



Gisteren was er de grote verhuisdag van de werpkist naar de ren. Wat een grote verandering en wat reageren onze snuitertjes er goed op! Op het filmpje hebben jullie al een voorproefje gehad en ook wij kunnen nu nog meer genieten van de kleintjes als wij in de kamer zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=AAF6pjWE2b0









Gisterenavond kwam de Fam. van Erp op visite en nadat ze een lange reis met behoorlijk veel file achter de rug hadden, konden ze hier lekker bijkomen. De blijdschap om de pupjes weer te zien, spat gewoon van de foto's af en het was een gezellige dolle boel.









Bob & Karin zagen de pupjes voor het eerst en waren ook op slag verliefd. Toen kwam toch ook het grote vraagstuk, welk reutje naar Veenendaal zou uitvliegen. Joyce & Martien zeiden in de 1e instantie Darius, terwijl Nanda en Karin helemaal overtuigd waren van Dorus. Bob zweefde er een beetje tussen, want de kleuren van Darius vond hij er mooi, en het kopje van Dorus vond hij geweldig.

Het is moeilijk om nu al veel te vertellen over de pupjes en beide pupjes waren zeer geschikt voor de Fam. van Erp! Na goed overleg was de hele familie het er over eens................Dorus wordt hun teckeltje!



Wat zo leuk aan ons D-nest is, dat voor zover wij momenteel weten......bijna alle pupjes hun eigen naam blijven houden.
Darius, Dorus, Dribbel (waarschijnlijk ook), Dame Cato en Doortje wordt hun stamboomnaam ook hun roepnaam!
Van Dirkje weten wij het nog niet, maar zoveel namen die hetzelfde blijven is al uniek, en ik vind dit zo ontzettend leuk!

Zaterdag hebben Conny & co, de 1e keus voor een teefje, maar 1 ding is in ieder geval zeker.......wie van de dametjes het ook mag worden, ze zal in ieder geval Dame Cato heten.

De stamboom-namen worden pas gekoppeld aan de pupjes bij het chippen, dus dan ligt het pas definitief vast.
Misschien gaan Doortje of Dirkje wel Dame Cato heten....wie zal het zeggen?? Maar voor hetzelfde geld blijft het allemaal, zoals het nu is. Zaterdag zullen wij meer weten, en ook dit is weer spannend voor alle aanstaande baasjes van de teefjes!











Vanmorgen schrok ik om 8 uur wakker en hoorde nog niets..............oooo, dat is raar! Als de wiedewa ben ik naar beneden gegaan en er was niets aan de hand met Lobke en haar teckel-kroost!

De meisjes liepen al parmantig rond in de ren, en waren met elkaar aan het spelen. De jongens lagen nog heerlijk te snurken in de bench.

Hans was er ook gelijk uitgegaan en ging met de andere snuitertjes aan de wandel, terwijl ik samen met Lobke de kleintjes buiten liet verkennen.

Jeetje, wat was dat spannend zeg, en ik kon wel foto's blijven schieten van die kleintjes.............wat zijn ze toch verschrikkelijk leuk om op een foto vast te leggen!





Terwijl ik druk aan het fotograferen was, en complimentjes aan het geven was als ze buiten een plasje deden, gebeurde het volgende..... het eerste drolletje van de pupjes buiten werd precies in mijn slipper gelanceerd, en Dirkje was de bandiet die dit deed. Ik kwam natuurlijk niet meer bij van het lachen, en dit kan ook alleen maar mij gebeuren, zoiets. Natuurlijk moest ook dit op de foto vastgelegd worden. Dus aanstaand baasje van Dirkje opgelet.......deze teckel-dame heeft nu al een bijzonder gevoel voor humor!

Aanstaand baasje Conny heb ik vanmorgen ook nog gezellig gesproken, en ze had bijzonder goed nieuws.........Nico mag (na 5 weken in het ziekenhuis te hebben gelegen) morgen naar huis!! Nico proficiat en nu maar gauw verder opknappen, want over 4½ week!!



De aankomende dagen komt er weer volop visite en is het echt genieten van onze kleintjes, dusssssssssss neem mij niet kwalijk als het verslagje ff op zich laat wachten.

Tot zover weer het teckelnieuws van 't Koningshoekje en nog een hele, hele fijne hemelvaartsdag!

Knuffels van alle snuitertjes en groetjes va Aliene, Hans, Liza, Sjors, Catootje, Lobke, Benthe & de zesling!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten