zaterdag 11 juni 2011

Het verslagje van: Dag 40

Zo leuk!




Hello all,

Hier het vroege verslagje van 't Koningshoekje!

Om kwart voor 8 werden wij gewekt door de snuitertjes, en wat waren ze weer blij. Hans was nog niet gelijk beneden en Lobke ging ook mee naar buiten en jullie snappen wel wat er gebeurde....gelijk bij mama drinken.





Gelukkig kwam Hans mij snel te hulp, en hield moeder Lobke op schoot. Zo konden de kleintjes eerst ff plassen en een poepje doen.

Na dit ritueel gaan ze weer in de ren en krijgen ze daar hun vlees. Ze krijgen al 300gram per keer, en dit verdwijnt al sneeuw voor de zon. Daarna komt moeder Lobke met haar melk-fabriekje, en zit hun buikje vol!





Natuurlijk mogen ze dan nog weer heerlijk met z'n allen buiten spelen en komen Benthe, Sjors & Catootje ook gezellig erbij. Dit is nog maar sinds een paar dagen, dat ze weer naar buiten gaan....want daarvoor vielen ze gelijk na het eten weer in slaap. Nu hebben ze al veel meer energie over en zijn ze nog lekker buiten.





Ik kan dan gelijk van de gelegenheid gebruik maken, om ze dan 1 voor 1 op de trimtafel te zetten en te verzorgen.
Hier moeten natuurlijk kiekjes van gemaakt worden......





Ik poets de hondjes altijd bij het verschonen van de ren (dit deed ik in 't begin gewoon in de hand om ze te laten wennen), maar nu ga ik ze voor de aanstaande baasjes leren om keurig op tafel blijven staan. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, hoor! hahaha





Uit ervaring met de afgelopen nestjes blijkt wel dat de meeste baasjes, als ze zelf ook consequent zijn en een paar keer per week trainen, weinig moeite hebben met de hond te verzorgen. Het spreek woord is niet voor niets....JONG GELEERD, IS OUD GEDAAN!





Het poets-ritueel bestaat nu (rond de 5 weken) uit, schoonmaken met een baby-doekje en borstelen met de varkensharen borstel.





Volgende week ga ik voor het borstelen ook kammen, en gaat dit goed dan ga ik ook oefenen met tandjes poetsen.



Tot zover weer het laatste nieuws en wij wensen iedereen bijzonder fijne Pinksterdagen!!

Knuffies van de snuitertjesssss en groetjes van ons!

p.s.
Wij zijn volop aan het ontdekken saampjes...of alleen hahaha!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten