donderdag 9 juni 2011

Een berichtje uit Maastricht!



Zo daar zijn we eindelijk........meneertje al een jaar hier, ongelofelijk hoe snel dat is gegaan.

Uitgegroeid van een klein tenger pupje tot een stevig gebouwde rui. Weet niet precies wat hij op dit moment weegt, maar om en nabij de 10 kilo zal meneer wel zitten. Over een aantal weekjes gaan we even langs de dierenarts voor zijn APK en dan laat ik je nog wel even weten wat het precies is. Ben eens benieuwd of ze nog altijd even gecharmeerd van hem, zijn vorige keren was de dierenarts vol lof, zelfs toen ik vorige maand met Floor bij hem was begon hij spontaan over Mao. Jaja die van 't Koningshoekje maken indruk!



Mao is natuurlijk de meest lieve Teckel van ze allemaal, ik maar ook mijn neefje, van 16 maanden kan alles met hem doen. Ik sta altijd met argusogen te kijken maar Tygo kan hem aan zijn baard trekken of op zijn staart staan en hij doet gewoon niks. Hij speelt zelfs met Tygo balletje brengen of ze rennen een hele poos achterelkaar, aan erg leuk om te zien

Mao is een teckel die zich goed zelf kan bezighouden, Floortje wil niet altijd spelen en dan speelt hij met een balletje en een pieper, liefst in combinatie, piep in de bek balletje onder de poot. Met het vrouwtje spelen vind hij ook geweldig, iedere avond ligt er een hele berg speelgoed voor mijn voeten, met Mao er naast met zijn meest charmante blik, van .... Gooien? Hier kan hij geen genoeg van krijgen
Eten kan hij als de beste, hoewel zijn anti - schrokbak een uitkomst is, blijft het een zeer snelle eter, kauwen op brokken vind hij blijkbaar onzin. Met vers vlees gaat dat een stuk beter. Dat zal dus waarschijnlijk iets zijn waar het vrouwtje mee moet leren omgaan.



Hij is graag buiten, hoewel het nog niet een constante jager is, is het instinct wel heel duidelijk aanwezig. Ik merk wel dat hij dominanter aan de lijn word, met name als Floor er is. Maar goed, daar werken we aan. Plassen daar hebben we dan ook totaal geen problemen mee, maar voor poepen heeft hij soms gewoon geen tijd, snappen jullie dat nou??? hihi.... Hij blijft sociaal naar andere dieren, ik moet wel opletten bij kleine druktemakers (chihuahua e.d) die tolereert hij niet lang, dan gaan zijn oren strak plat en kan hij gaan snauwen. Ach ja, ook ik vind niet iedereen even aardig.

Mao denkt sowieso dat hij een grote hond is van zo'n kilo of 20. Hij speelt graag met Joey, de border collie van vrienden. Die zijn gewaagd aan elkaar, Mao delft niet vaak het onderspit. Alleen als we buiten zijn en Joey zet het op een rennen, tja dan red je het niet met die korte pootjes.



Verder is me opgevallen, dat hij slomer word bij warm weer. Een echte relaxteckel dus, hij heeft zo zijn plekjes waar hij dan graag vertoefd...... laatste nieuwe de tegelvloer van het toilet. Nou ben ik vrij nonchalant met die deur goed dicht te maken, maar anders maakt hij me wel duidelijk dat hij daar wil liggen!

Wat wel opvalt ... zijn platvoeten, hihi die doen te prima. das echt Mao's kenmerk, ideaal om balletje - balletje mee te spelen, maar die nagels slijten dus erg slecht af. Ik moet ze geregeld bijknippen, iemand nog tips en handigheidjes hiervoor. Bv Hoe vaak, hoe vast te pakken. Ik heb namelijk nu te maken met een stevig, bijna volwassen, teckel. Floortjes nagels slijten prima af, daar heb ik eigenlijk geen werk mee. Ik knip ze nu wellicht te onregelmatig, ik let op schuine afslijting van de nagels, dan knip ik ze pas. Ik heb een tang waar een beveiliging op zit zodat ik niet te veel kan afknippen, maar toch heb ik al eens in het leven gezeten. En sindsdien ben ik huiverig en Mao voelt dat als geen ander en speelt een spelletje met me....

Tot zo ver, groetjes Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten