donderdag 16 juni 2011

Het verslagje van: Dag 44-45


Dit vind ik "de foto" van de dag! Geweldig moeder en dochter zo saampjes!

Een hele goedemorgen,

Hierbij de vroege editie van het laatste nieuws van 't Koningshoekje!

Om half 7 werd ik wakker gemaakt door een orkest van zes piepende pupjes..... en als je zo'n uitvoering hoort, dan wil je wel gauw je bed uit, hoor! hahaha!


De komische foto van de dag!

Ik zal proberen uit te leggen hoe zo'n voorstelling in je oren klinkt en er ff later uitziet.

Het begint met zacht gepiep en gaat over in wolven-gejoel (a.s. baasjes bereid je maar voor, want dit zelfde geluid, maken de kleintjes soms ook ik in hun nieuwe thuis....) Ik spring na dit ochtend-orkest dan snel uit mijn bed en schiet gauw de badjas en slippers aan, en ga als de wiedewa naar beneden.


De paparazi-foto van de dag!

Daar komt mij dan het gejoel van 6 happy pupjes en moeder Lobke tegemoet, met een mengeling van een geur waarvan ik jullie de details zal besparen. Dan springen en piepen de kleintjes om het hardst van: pak mij, pak mij, en lekker springend op de kranten van plas en poep.

Ik sta dan gelijk al in de aanslag met babydoekjes om ze aan te pakken, en knuffel ze intussen 1 voor 1, en breng ze al knuffelend buiten.


De ik-red-mij-prima foto van de dag!

Als iedereen buiten is en uitgebreid begroet is, ga ik gauw het slagveld in de ren opruimen, en weer lekker fris maken. Dat is dan weer een ware verademing voor de geur in huis, en tevens maak dan het ontbijtje klaar.
De kleintjes zijn 's morgens wel een half uurtje aan het struinen buiten en ik ga als alles klaar is....heerlijk genieten van het ochtendspel!


De ik-les-mijn-dorst-foto van de dag!

Het zo leuk om te zien dat je bepaald spel gedrag elke dag weer terug ziet. Wat het meest favoriet is, blijft toch wel het achter elkaar aan rennen en stoeien. Soms zien de kleintjes iets wat hun aandacht trekt en daar gaan ze dan op af, maar komen ze onderweg een broertje of zusje tegen....dan gaan ze daar verder mee stoeien.


Darius, the smiley-man!

Darius gaat 's morgens op mijn slipper zitten, en houd van een rustig ochtend-ritueel. Hij bekijkt zich de drukte vanaf de slipper, en hoopt natuurlijk op een flinke kroelbeurt.


Dribbel the relax-man!

Dribbel heeft ontdekt dat als hij gepoetst wordt 's morgens, dat het wel super leuk is om in de babydoekjes in z'n bekkie te pakken, en dan blijven ze zo lekker aan zijn scherpe tandjes hangen....


Dorus, the gentle twin-man!

Dorus gaat vaak gelijk met Doortje op ontdekkingstocht en holt en rolt over de tegels en het grind. Als hij mij ontdekt dan komt ie gelijk voor een knuffel en om een grote likbeurt te geven. Zijn zus Doortje en hij zijn wel ontzettend aan elkaar gewaagd!


Dame Cato, the big-girl

Dame Cato speelt zo graag met broer Dribbel en zusje Dirkje, maar kan zich ook zo goed zelf vermaken. Als Liza thuis is weet ze haar altijd te vinden, en dan zijn die 2 het eerste half uur samen, hoor! Liza was bijna een week bij haar vriendje in Houten geweest, en toen moesten ze natuurlijk de schade inhalen...


Dirkje, the relax-girl

Dirkje en Darius zijn ook een geweldig duo en hebben beiden een bepaalde rust over zich. Maar als je Dirkje op haar huid zit, dan kan ze zich prima verweren en laat ze zich echt niet op haar kop zitten. Als je haar ff kwijt bent in de tuin, dan zit ze altijd onder de sidetabel.


Doortje, the spirit twin-girl

Doortje, de heerlijke frummel uit het nestje, die voor niets en niemand bang is! Afgelopen week heb ik haar als ze een erg wilde bui had, opgepakt en ging met haar aan de wandel en praatte rustig tegen haar.
Zo van....Hey lieve Doortje, je bent echt wel een klein bandietje, he! Maar als jij nou eens rustig en lief tegen de anderen doet, dan doen ze dat ook tegen jou. Ik merkte gewoon dat ze ontspande....en vanmorgen heeft ze zelf lekker tegen mij aangelegen in de badjas, terwijl ze daar normaal geen rust voor had. Het is een heerlijk grietje, die je af en toe ff moet remmen.

Ik heb een heel klein moedertje, die voor haar gevoel ook altijd voor zichzelf moest opkomen, anders werd ze over het hoofd gezien, en dit herken ik helemaal bij Doortje!


De ik-sloof-mij-voor-Sjors-uit-foto van de dag!

Het is alweer een heel verslag geworden, en over de snuitertjes raak je niet uitgesproken....dus het verslagje wordt morgen weer vervolgt!

Hartelijke ochtendgroetjes van ons allemaal!


De mooie-kontjes-foto van de dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten