vrijdag 17 juni 2011

Het verslagje van: Dag 46







Goedemiddag teckel-luitjes,

Hier dan het zonnige verslagje vanuit het hoofdkwartier "van 't Koningshoekje".

Er is nog siësta in de ren, dus maak ik gauw van de gelegenheid gebruik om achter de pc te kruipen, na eerst allemaal onwijs leuke foto's van het slapende stel te hebben gemaakt (deze komen morgen....)





Vanmorgen waren de kleintjes rond 7.00 uur wakker, en scheen het zonnetje gelijk al op hun puppy-lijfjes toen ze buiten waren.
Het is fantastisch zoals ze in het rond lopen en de vrolijkheid die ze uitstralen.

Wat ik de afgelopen week ook getraind heb, is dat ze naar de schuifpui toekomen zodat ik ze kan poetsen en in de schone ren kan zetten. Daar staat dan lekker hun ontbijtje klaar! Ze komen stuk voor stuk en kennen het ritueel al. Geweldig hoe de kleintjes op deze leeftijd al veel oppikken, en het zo belangrijk om dit consequent en stapsgewijs te doen.







Verder ben ik begonnen met het plukken van het randje van de oortjes. Ik doe dit voor ze uitvliegen en doe elke dag een pupje. Dirkje is de eerste geweest en ze onderging het prima, en het was totaal geen probleem. Eerst lag ze half tegen mij aan te slapen toen ik er mee begon, daarna heb ik haar op de tafel gezet, en ik ook dit vond helemaal goed (zie de leuke foto's).

Het is belangrijk dat je dit soort dingen relaxed doet, en er de tijd voor te nemen.....dan is het ook geen vervelende ervaring.
Morgen is nummer 2 aan de beurt, maar wie dat wordt, hangt gewoon van het moment af.





Zo bereiden wij langzaam het uitvliegen voor, en ben je er in hoofd mee bezig wat er nog allemaal voor die tijd gedaan moet worden.
Het echte aftellen voor de baasjes is nu ook wel begonnen, merk ik. Spannende tijden voor ons allemaal!







Wat afgelopen week ook opvallend is, dat moeder Lobke zo leuk met haar kids aan 't spelen is. Gisteren heeft ze Dribbel het één en ander bijgebracht, en de dag ervoor Dame Cato. Zo gaan de moedertjes vaak de rij af, en de meest ondeugende neemt ze wat vaker onderhanden.

Hier gaan langzaam de oogjes open, en ga ik met mijn verslagje stoppen.
Hele fijne dag nog en alvast een bijzonder goed weekend!

Vrijdagmiddagroetjes van 't Koningshoekje

p.s.
Zijn de pupjes lawaai-proof??
http://www.youtube.com/watch?v=4JOV6XXdbYc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten