maandag 30 januari 2012

Het verlagje van: Dag 35



Een heel goede maandagmiddag,

Vandaag weer een mijlpaal want E-nestje is 5 weken!
Onvoorstelbaar zoals de tijd voorbij is gevlogen......



Afgelopen nacht werd onze rust tot minimaal 5x verstoord en dat was niet zo prettig. De pupjes lagen telkens voor de opening van de ren, zodat Benthe er niet in kon springen om een nacht-voeding te geven. Ze riep ons met een flinke blaf om haar te komen helpen. Ik voel mij nu dus lichtelijk brak, en doe vandaag het hoog nodige en hoop vannacht op een veel betere nachtrust.



De pupjes hebben al echt hun ritme van eten, drinken, spelen en slapen.

Rond half 8 begint hun dag met het vlees-ontbijt, de borstjes van mama, gevolgd door een uitgebreide poetsbeurt. Ik maak dan ook altijd gelijk de ren schoon, terwijl ze dan in de bench van de grotere snuiters wachten. De kleintjes vinden het geweldig om dan na heel dit ritueel te spelen en alles af te snuffelen. Op een gegeven moment vallen ze als een blok in slaap.



Meestal worden ze rond koffietijd één voor één wakker en dan is het tijd voor een knuffel/speel moment. Het is prachtig om te merken, dat hoe klein ze ook zijn, nu al precies weten, dat ze allemaal aan de beurt komen.

Rond 11.00 uur is het tijd voor de vlees-lunch en daarna als toetje mama's borstjes. Als Benthe dan de ren uitgaat, is het weer speelkwartier, en in de stoel naast de ren met een kopje koffie erbij, is dit een geweldig moment van de dag!



Tussen 14.00 en 14.30 ontwaken de snorrewietjes dan weer en normaal zouden ze dan naar buiten gaan om te spelen, maar daar is het nu echt veel te koud. Het is daarom tijd voor een extra knuffelbeurt, en dit vinden ze heerlijk, hoor!

Om 15.00 is het dan weer tijd voor een vleeshapje met mama's toetje. Meestal blijft Benthe dan even spelen en zit ik heerlijk met een kopje thee te genieten van het schouwspel. Vaak zijn de pupjes dan wel tot half 5 wakker. Ze vallen dan in een diepe slaap, als het voor mij tijd is om het eten voor 's avonds te maken. Ik kan dan lekker mij slagje slaan en heb daar dan alle rust voor.



Nadat wij warm hebben gegeten en het is opgeruimd, is het inmiddels tijd voor het vlees-diner voor de snuitertjes geworden. Hans of Liza helpen mij dan met het eten geven, zodat de kleintjes sneller aan de beurt zijn. Het is net of ze weten..... nu kunnen meer mensen ons aandacht geven en knuffelen.

's Avonds vallen de pupjes vaak lekker bij ons in slaap en om 10 uur is het nog een ronde met borstjes en daarna slapen voor de nacht.



Zoals jullie wel lezen is de dag goed gevuld en hoef ik mij geen moment te vervelen hahaha. De karaktertjes zoals ik ze gisteren op het weblog beschreef, zijn natuurlijk moment-opnames en veranderen nog constant. Verder zijn het allemaal snuitertjes van gelijke leeftijd in een roedeltje en dit is natuurlijk ook heel anders, dan alleen bij de nieuwe baasjes.



Het is een heel verhaal geworden en iedereen een fijne week toegewenst!

Teckelgroetjes uit Tilburg van Aliene & co.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten