maandag 16 mei 2011

Recht uit het hart van een teckel-fan!



Lieve Aliene en Hans,

Een leuk duits gedicht over de teckel. Had ik op een duits website voor teckel gevonden.

Der Teckel,
er ist ein Freund, ein hübscher kleiner.
Ein Teckel - doch nicht irgendeiner.
Das merkst du schon nach kurzer Zeit.
Ein Teckel hat Persönlichkeit.
Er hat Charakter, ist ein "ich"
Wenn er dich liebt, liebt er nur dich.
Er spielt mit dir, er spricht mit dir.
Klug wie ein Mensch, treu wie ein Tier



De letterlijke vertaling:

De teckel,
Hij is een vriend, een mooi klein.
Een teckel - maar niet alle.
Dat je je realiseert in een korte tijd.
Een tekkel heeft persoonlijkheid.
Hij heeft karakter, is een "ik"
Als hij van je houdt, hij houdt alleen van jou.
Hij speelt met je, hij praat tegen je.
Verstandig als een man, loyaal als huisdier

Lieve groetjes Anne (aanstaand bazinnetje)

1 opmerking:

  1. Gedichtje klopt helemaal,ik zeg altijd je hebt geen teckel, de teckel heeft jou.
    Ik geniet iedere dag weer van mijn grote boef,
    groetjes van Anne-Marie en Bommel

    BeantwoordenVerwijderen