donderdag 5 augustus 2010

Moa-nieuws



Hey hallo,

Daar zijn we weer.....

Alweer een week voorbij, jeetje

Ik bof ontzettend met lieve Mao-ke, hij is afgelopen week behoorlijk wat uurtjes alleen geweest. En dat is geweldig gegaan, hij heeft zich niet laten horen, buren stonden stand by, maar dat bleek helemaal niet nodig. Dat is toch weer een hele geruststelling. Als ik binnen kom, kan hij me echt zo aankijken van aha je bent er weer, maar ik kan best nog wel even tukken als dat moet. Eenmaal uit de bench, is hij helemaal blij. Natuurlijk wordt hij overladen met aandacht en gaan we lekker een stukje lopen



We gaan tegenwoordig 's ochtends al een grotere wandeling maken, heel soms tegen de avond ook nog, voor de rest houden we het bij de kleine. Maar dat gaat super, hij doet al zijn behoeftes buiten, soms wat sneller dan anders, maar de ongelukjes teller staat nog altijd op 2. Hij gaat ook bij de voordeur staat als hij moet plassen, zelden dat hij zijn toevlucht zoekt in de tuin.



Wat wel nieuw is sinds 2 weken, is wat urine verliezen van blijdschap als hij bepaalde mensen ziet..... Ook al heeft hij net geplast. Dus ik moet wat sneller reageren en hem naar buiten loodsen voor een begroeting in de voortuin.
Pootje optillen word druk geoefend, lukt steeds beter, maar is soms lachwekkend en meneer zet nu werkelijk overal een geurspoor uit, al is het 1 druppel.....
Het is een ontzettend sociale hond, die net als hij broers en zussen een voorkeur heeft voor de grotere rassen, van die kleine keffers moet hij niet veel hebben. Hij wil met alles en iedereen spelen en kan echt beledigd zijn als hij niet mag( er lopen hier 2 "valse" herders en een bouvier- kruising rond, die hij reuze interessant vind, niet verstandig om daar kortbij in de buurt te komen) Deze week sputterde hij echt tegen en wilde niet meer verder lopen......... Tja dan sta je daar!



Eten en drinken, ik denk dat hij onverzadigbaar is, hihi. Ach ja, op is op probeer ik maar te denken. Heb al obstakels geprobeerd in de voerbak, maar dat hielp niet. Ik ga nu een grotere halen, zodat de brokjes wat meer ruimte hebben, misschien dat dat helpt. Mao heeft van de week een stukje gedroogd brood gehad, nou dat was binnen no time weggewerkt.
Ik zal hem morgen weer even proberen te wegen, want groeien doet hij nog altijd zeer goed!!!



Verder nog wat nieuwtjes, maar die staan op de foto's.......

Groetjes Kim en Mao





Geen opmerkingen:

Een reactie posten