woensdag 18 augustus 2010

Het lijkt hier wel de soap: "Goede tijden / Slechte tijden"



Hallootjes,

Sinds mijn stukje over dat er ook in 't Koningshoekje weleens moeilijke tijden zijn, stromen er allemaal lieve mailtjes binnen. Vragen of alles verder wel goed gaat, en of er niets ernstigs aan de hand is.... Heel attent en erg bedankt!

Het overlijden van Oma Boogie (mijn schoonmoeder) is heel heftig geweest, maar gelukkig hebben wij vakantie en kunnen wij proberen het een plaatsje te geven.

Ik had het niet op het weblog geschreven omdat het niet van toepassing is op de teckeltjes, maar bij deze toch even een kleine uitleg!

Verder hebben Bommel, Moa-Chiel en Casper van 't Koningshoekje pech deze week en wensen wij ze enorm veel beterschap toe!

***************************************************



Bommel kon afgelopen zaterdag 's avonds in eens niet goed lopen en piepte als Anne-Marie hem aanraakte.
Na een bezoekje aan de dierenarts heeft hij 2 spuiten gekregen, en de volgende dag weer, en hij heeft tot en met donderdag medicijnen.
Het gaat nu met de medicatie goed, en Anne-marie houd hem zo rusitg mogelijk...hopelijk is het een flinke verrekking. Als het na het weekend niet over is, gaan ze bij hun dierenarts foto's maken.

Beterschap lieve stoere Bommel, en ik hoop na het weekend, goede berichten te kunnen geven!!

***************************************************

Gisteren kreeg ik een berichtje van Kim:



Hey Aliene,

Wij hebben net een bezoekje aan de dierenarts achter de rug. Ik trof meneer vanmiddag aan met een dik en vies oog.
Vanmorgen heb ik niets gezien en om 14 uur krijgt hij nauwelijks zijn oog open.
Na een grondige inspectie en het goed schoongemaakt te hebben bleek het probleem in het bovenste ooglid te zijn.
Mao-ke vond het niet leuk, maar liet me toch begaan de Bikkel....
Met afgekookt water en een gaasje oog verder schoongemaakt ook het ooglid, op dat moment stroomde de pus eruit.
Vanuit de ooghoek kwam het naar buiten, maar het zit centrale.... Dus dierenarts gebeld, kon uurtje later al terecht.
Het schoonmaken heeft wel geholpen, zwelling is al iets minder en Mao blijft de vrolijke snuiter die hij altijd is

Dierenarts kende Mao al niet meer terug, zo groot is ie geworden.....volgens hun weekschaal 6.3 kilo
Mao liet weer alles gebeuren, oog is helemaal nagekeken, preventief gekleurd en gespoeld, maar het oog is niet het probleem,
is ook niet beschadigd door de ontsteking / abces is bovenste ooglid. Wat de oorzaak van de ontsteking is blijft raden,
haartjes waren het in ieder geval niet. Ik vermoed dat hij door iets gestoken is( we wonen bij het water en hier vliegt van alles dat steekt)
Dus de komende 3 tot 5 dagen krijgt Mao een antibiotische/antihistamine ooggel.

Meneer ligt nu lekker op "zijn" deurmat op een lekker botje te knagen, dat heeft hij wel verdient. Voor de verdere rest heeft hij nergens last van.

Groetjes uit een herfstachtige Maastricht

Vanmorgen kreeg ik het volgende berichtje:

Hey Aliene,

Mao's dikke oog is al bijna helemaal weg. Het doet hem vandaag echter veel meer pijn, ten opzichte van gisteren. Als ik er aan kom begint hij gelijk te piepen, helaas moet ik het toch goed schoonhouden en 4 x per dag druppelen. Als ik daar niet in de buurt kom, merk je niks meer aan hem
Maar voor de rest is het inderdaad een dappere dodo; hij zit hun naast me met een hevig knorrende big ( zijn nieuwste aanwinst) Hij is gek op geluidjes die hij zelf veroorzaakt.....

Groetjes!

Dappere lieve Moa-Chiel ook voor jou heel veel beterschap, maar zo te lezen gaat het al de betere kant op!

***************************************************



Verder heeft Casper zijn voorpootje bezeert op de camping, en zijn ze gisterenavond ook nog om 23.00 uur naar de dierenarts gegaan.
Het lijkt een verrekking en met pijnstillers moet het minder worden, anders wordt er van zijn pootje ook een foto gemaaakt.

Ondernemende lieve Cas Voor jou ook heel veel beterschap en niet meer zo wild doen, hé?

***************************************************



Hopelijk volgen de goede tijden snel.....

Tecklgroetjes van Aliene & de snuitertjes

1 opmerking:

  1. Casper,Moa-Chiel

    Beterschap voor jullie,laat je lekker verwennen, doe ik ook.
    Een pootje van Bommel en zijn vrouwtje Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen