vrijdag 27 augustus 2010

Dolle avonturen van Carlijntje & haar vrouwtje...



Hoi Aliene,

Onze Lijn woog gisteravond zes kilo ( bij de hondendclub hebben ze, heel makkelijk een weegschaal staan).

De vervolgcursus is overigens heel anders, en stuk serieuzer.
Minstens zes groepen honden tegelijk, weliswaar een enorm grasveld, maar toch.
Ze had het niet meer, al die afleiding. Het was dweilen met de kraan open, alle kanten wou ze uit.

Luisteren en concentreren op de baas (waar het blijkbaar om gaat deze cursus)was er echt niet bij.

Het was laat (begon pas om kwart voor negen) het regende en was koud) iedereen stond te kleumen en blijte doen voor de honden, die hadden allemaal zoiets van, ja het is wel goed, ik wil naar huis. Afzien dus.

Nou om plus-minus kwart voor tien naar huis, lekker afdrogen, schone badlakens in de bech en slapen maar.

Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Wij hebben de laatste tijd wel heel veel pech.

Computer boven kapot, koelkast kapot, eergisteren accu van de auto kapot, dus laten opstarten en naar de garage, accu niet voorradig dus auto hele dag kwijt.

En als kroon op de taart. Vanmorgen achterruit van de auto verbrijzeld. Foutje van de DAR Nijmegen, die met hun schoonmaakwerkzaamheden met een "bosmaaier'(nooit van een bosmaaier gehoord) steentje weggeschoten en precies door de achterruit van mijn auto.

Heel leuk, staan er acht auto's op een rij en die van mij is weer de sjaak.

Opruimen, ho maar, dus de hele dag bezig geweest om de boel te regelen. In de kletterende regen een autoruit af te plakken, nou veel plezier. Rond vijf uur was het zo'n beetje rond, op de papierwinkel na.

Nieuwe ruit zit erin dankzij Carglass (hoezeer ik hun reclame ook haat, ze maken het wel waar want mijn garage kon pas aanstaande maandag leveren). Het leek wel alsof ik in een van hun spotjes terecht was gekomen. Hoi, met Nico van Carglass! Zo vreemd.

En toen, ons Carlijntje is vrees ik, vandaag nogal verwaarloosd. Eindelijk na al dat gedoe met haar op de bank gaan zitten spelen, heerlijk, ze vrat me zo'n beetje op en ik kan me dan zo heerlijk ontspannen en alleen met haar bezig zijn. Geweldig.

En toen begon het weer te kletteren buiten.
Dus conclusie, in de regen rennen wel wel naar buiten maar plassen en poepen doen we dan gewoon binnen.
Grote plas en poep binnen en verder spelen, want ik heb hier niets mee te maken, ha ha.

Kortom, ik geniet,(niet te ernstig bedoeld hoor),

Groetjes en veel knuffs,
Gerti en Lijnemijntje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten