maandag 6 februari 2012

Het verslagje van: Dag 41-42



Goooooooooooooooooodmorning,

Hoera, vandaag is het alweer de 6e "verweekdag" van het E-nestje !!
Times flys ......en ik kan het mij nog niet voorstellen dat over 3 weken de pupjes zijn uitgevlogen. De aanstaande baasjes kunnen nu wel gaan aftellen, en het verlangen naar dit moment wordt voor hen steeds groter.



Het afgelopen weekend was weer heerlijk en de zondag erg gezellig met Nanda, Martien, Joyce, Jan & Ans.

Wij hebben alleen geen kiekjes gemaakt, omdat de pupjes ook niet bij hen op schoot of aangeraakt mochten worden. Gelukkig waren er nog genoeg andere snuitertjes over om te knuffelen. Wel hebben ze wel volop van het spelen van de pupjes genoten en gezien hoe lekker ze de kleintjes smikkelden van hun vlees.



De grote snuitertjes kregen van de visite lekker versnaperingen en de pupjes zijn enorm verwend door Jan & Ans met een soort octopus van flostouw! Het is een groot suc6 dit speeltje en zal de aankomende weken nog veel plezier geven!



Door de enorme kou kunnen de pupjes jammer genoeg niet naar buiten, maar de plasjes & poepjes doen ze keurig op de krantjes. Ik troost mij maar met de gedachte, dat ze gelukkig nog niet weten wat het buiten spelen is, en het snel genoeg komt natuurlijk.



De afgelopen keer hebben wij de ontwormingspasta in het vlees van de pupjes gedaan. Dit kon omdat ik de pupjes nog steeds apart eten geef...hahaha dat vind ik gewoon gezellig en dan weet ik ook dat de kleintjes voldoende eten krijgen. Het ging super goed en gelukkig hebben zeer weinig last van gehad. In de 7e week worden de pupjes ingeënt en gechipt.



Nadat vanmorgen de pupjes vlees hadden gegeten en gepoetst waren en ik de pupjes één voor één ging knuffelen kwam ook hun moedertje snuffelen en spelen. Een prachtig gezicht was het! Ik had dan een kleintje in de hand en Benthe ging met haar grote neus spelen bij de pup. Een gekwispel van jewelste en zo hoefde Benthe niet bang te zijn dat ze gelijk op haar borstjes afvlogen.



Aankomende week is er van dinsdag tot vrijdag weer visite voor het nestje, dus ik ga nu gauw als een tornado door het huis en de dingen voorbereiden.

Fijne week en maandagmorgengroetjes van Aliene & de snuitertjes (groot en klein)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten