woensdag 29 februari 2012

Groetjes van Darius & co.



Hallo pupjes van het E-nestje en nieuwe baasjes.

Hier na langere tijd weer eens een berichtje van mij, Darius "van `t Konigshoekje"

Nou mijn vrouwtje heeft mij heeeeel veeeeel verteld wat er allemaal gebeurt is in Tilburg bij onze lieve Aliene en daarom dacht ik..... nu moet ik toch weer reageren.

De schattige pupjes zijn uitgevlogen naar hun nieuwe baasjes, maar wat gaat die tijd snel zeg!!! Kon het niet geloven, dat de pupjes al weer 9 weken oud zijn. Dit zal voor jou Aliene weer een moeilijke tijd zijn geweest en wie weet nu nog. Je mist die kleintjes natuurlijk en bent zeker weer wat verdrietig. Ja, ja ik ken jou toch... je maakt je toch wat zorgen of alles wel goed gaat met de kleintjes.

Lieve Aliene maak je maar geen zorgen, ik weet zeker, dat het helemaal goed komt met depupjes want....... wat zijn het weer lieve baasjes, die je hebt uitgekozen en daarom wil ik en natuurlijk mijn baasjes iedereen van harte feliciteren met hun teckelbaby. Wat ik helemaal geweldig vind is, dat jullie zelf een pupje hebben gehouden. Wat is het een schatje, die kleine Eva – Famke.



Aliene, Hans & Co. hartelijk gefeliciteerd met jullie Famke.

Hartelijk gefeliciteerd alle nieuwe baasjes met jullie nieuwe teckelkind.


Ook kan ik me heel goed voorstellen hoe blij de Familie van Erp is met hun
Elmo – Joep. Nou, ik was al wat jaloers aan het worden ..... ja, je leest het goed, jaloers op Elmo – Joep. Je vraagt je natuurlijk af waarom, nou mijn mammie had het toch vaker over Elmo – Joep, ach wat een schatje, ach wat een lekker ding ...... ga maar door, elke dag weer. Oh, Elmo – Joep is voor mij de mooiste uit het nest. Jonge, jonge ....... en toen zijn mijn baasjes ook nog op bezoek
gegaan bij jullie om de pupjes in het echt te zien, nou en toen was mijn vrouwtje verkocht..... komt ze thuis en ja, dacht het al.....helemaal verliefd op Elmo – Joep. Ach, ach wat was ik blij toen ik zeker wist, dat Elmo – Joep opgehaald is door de familie van Erp. Nu heb ik geen concurrentie meer, ben ik blij ;-) !!!!!



Afgelopen zaterdag heb ik ervoor gezorgd, dat mijn vrouwtje weer super blij is met mij want ik had examen op de hondenschool. Moet eerlijk zeggen, dat mijn vrouwtje met de instructeur al had afgesproken de cursus nog een keer over te doen, want hun teckelprins “Darius” deed niet altijd zijn best, alleen af en toe. Ik vond vaak veel interessanter wat ik allemaal kon ruiken en zien.

Ze zeiden dat ik afgeleid was...... nou dikke neus, ik had er niet altijd zin in om te doen wat zij wilden, ben ook een echte gezonde teckel...... ja, dit doet wat die wil. Maar ja, ik kan jullie allemaal met heeeel veeeel trots vertellen, dat ik ook voor de beginners cursus ben geslaagd met “ruim voldoende” ik benadruk ruim !!!!! Moest stiekem lachen, want mijn vrouwtje speelde wel een beetje vals........ Ze had heerlijke worst gekocht bij de slager, ze wist dat ik die heerlijk vind. Had er kleine stukjes van gemaakt en in haar jaszak gestopt..... nou ze heeft de worst vaak met haar hand aangeraakt, zodat haar hand helemaal naar worst rook, nou die hand van haar rook heerlijk. De opdrachten, die we kregen van de instructeur die voerde ik bijna perfect uit.

Ha ha ha...... mijn vrouwtje keek af en toe verbaasd, maar ik deed het. Ik dacht..... nu laat ik eens zien wat ik kan (voor de lekkere worst natuurlijk,
hadden ze niet in de gaten ha ha ha...) Dus we hadden zaterdag examenfeest hier in Tegelen, leuk hè. Eind maart gaan we met de volgende cursus verder want ik zit nu in gevorderden 1. Zal eens kijken wat ik er uit ga spoken..... ach, we zullen zien..... maar makkelijk maak ik het de instructeur en mijn vrouwtje niet dit weet ik nu al........ anders was het ook zaai voor hun. Moeten toch wat te lachen hebben.

Met mij gaat het super goed en ik weet zeker dat mijn baasjes heel blij met me zijn, mijn mammie en ik knuffelen heel veel. Mijn pappie vind ik ook heel lief, we knuffelen, spelen dat het een lieve lust is. Ja, ik kan jullie vertellen dat ik een zeer gelukkige teckel ben.

Hadden jullie gelezen, dat mijn zusje Dirkje weer terug heeft geschreven, nou dit vond ik super leuk. Dirkje en ik we lijken toch erg veel op elkaar, denk hierbij meer aan onze teckelstreken. Dirkje, bij deze hartelijk dank voor je mail en ik zal een ander keertje nog eens van mij laten horen...... maar nu stop ik toch met schrijven want mijn kleine pootjes worden moe.

Ik wens jullie ook namens mijn baasjes alle goeds toe.

Heel veel teckelplezier met jullie pupjes.



Dikke poot van jullie teckelprins “Darius” en heel veel groeten van mijn baasjes Frank & Anne.

PS: Hè lieve broertjes en zusjes van mij, ben ik toch iets heel belangrijks vergeten om te vertellen. Hadden jullie ook op het weblog van Aliene gelezen, dat onze papa Fadiem “Wind in de Wilgen” een super kanjer is? Onze papa is bij “de stöberproef” als beste hond van de dag geslaagd.

Dit is de hoogste aantekening die je kan halen met de jacht. Dit is gewoon grandioos. Nou lieve papa Fadiem en baas Kees hartelijk gefeliciteerd met deze geweldige prestatie.



Ja, geen wonder dat wij allemaal zo super slimme teckels zijn, dit hebben wij van ons pap (en natuurlijk ook van onze knappe lieve mam)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten