woensdag 24 augustus 2011

Groetjes van Dirkje & co.



Hoi hoi,

Met Dirkje gaat het zo uitstekend, ze is zo'n schat, we hebben er elke dag plezier van.

Het mailtje van jou over het probleem van het alleen laten van je pup en de bijbehorende adviezen hiervoor is gelukkig niet voor ons van toepassing, op puppycursus hebben ze het daar ook over met hun pups, wat een ellende de baasjes daar soms mee hebben!

Nee, Dirkje is zo zelfstandig, als ik wegga, geef ik haar wat om op te kauwen en gaat ze gewoon naar haar mandje en als ik thuiskom ligt ze of in haar mandje of in haar bench en komt er dan uit om me te begroeten! Dat had zij toch ook al in het nest die zelfstandigheid. Dat is echt zo fijn dat karaktertje van haar!

Zondag zaten we in de tuin en zagen Dirkje jagen achter iets, wij dachten een insect of zo, ineens scheurde ze met een vaart ons voorbij met haar prooi in haar bek en dook verder in de tuin onder een struik, ik erachteraan, je raadt het nooit........een dikke vette KIKKER.

Dirkje schrok zich een hoedje dat ik haar gesnapt had en liet van schrik de kikker los die er als een haas vandoor ging! Ze heeft hem die middag niet meer gevonden. Vanavond bij onze laatste ronde had ze zowat weer een kikker te pakken, we lopen dan over een bruggetje over een gracht en daar zat er een,voordat Dirkje haar pakte sprong hij weg het water in. Bedoelen ze dit nou met "jachthonden"? Je zou het haast zeggen.

Nu ligt ze gewoon in haar bench op de nachtstand, schuifdeurtje gewoon open, en komt er pas morgen uit als ik haar goedenmorgen wens....... is dat geen schat!!

Wij zoeken onze mandjes ook op en wensen jullie een fijne week toe.


Dikke knuf van Dirkje ( ondanks dat ze in dromeland is) en groetjes van ons beiden, Saskia en Nico


***************************************************




Goedemorgen Saskia & co,

Heel erg bedankt voor het leuke mailtje met de avonturen van jullie & Dirkje! Super leuk om te lezen!

Wat betreft de puppytour prik even wat nieuwe datum's en stuur deze nog door.

Het jagen in de tuin zit er dus bij Dirkje al goed in! Mocht ze nu in een pad bijten dan spuit hij gelijk gif van achteren, en zal ze erg gaan schuimbekken. Dit is geen leuk gezicht, maar gaat gelukkig na een uurtje over.....

Heel fijn dat ze zo braaf in haar mandje en bench blijft liggen, maar als ze gaat wisselen dan kan ze toch iets gaan zoeken 's nachts of als je even weg bent en haar in d'r mandje laat liggen. Het kan zijn dat dit nog een paar weken duurt, maar in één keer verrast zij jullie ermee.......het zou jammer zijn als ze aan de meubelen zou gaan bijten.

Vaak is het je eigen idee dat je het zielig vind om de bench te sluiten (zitten ze zo opgesloten), maar een hond denkt niet als een mens en voor de pup is het zijn heerlijke slaap-villa of deurtje nu open of dicht is! Als ik zou mogen adviseren, dan zou ik het deurtje zeker het eerste jaar sluiten. Ik wilde jullie er toch voor waarschuwen!

Mochten jullie in één van de aankomende weken er nog lekker met de caravan op uit trekken....heel veel plezier!

Fijnedaggroetjes van Aliene & co
xxxxxjes voor Dirkje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten