vrijdag 1 oktober 2010

De metamorfose van Umai


Umai voor de pluk!

Hallo Aliene en alle andere teckelpupouders.

Het plukken!!!!!

Onze ervaringen met de trimmers is niet bijzonder goed. Bij onze andere teckels is vaak het scheerapparaat gehanteerd, vooral bij de pootjes. Toen vorige week bleek dat Umai eigenlijk plukrijp was, begon toch de twijfel om ze naar onze oude trimster te brengen. Umai was hier namelijk, tijdens de trimbeurt van Noah, al op bezoek geweest. Ik had nadrukkelijk gezegd dat ze niets aan Umai mocht doen, en wat bleek. ze had toch de weerborstel op de neus weggehaald. Terwijl Umai geen last van haartjes in de ogen e.d had gehad van de weerborstel. Toen werd ik al kriegelig.

Toen Aliene vertelde dat de 1e plukbeurt echt belangrijk was voor de rest van de vachtvorming, hebben we besloten om afscheid te nemen van onze vorige trimster.

We hebben woensdag een reis gemaakt naar Zevenbergschenhoek, naar Evelyn ,de eigenaar van de vader van Umai. Zij zou Umai gaan plukken.


Umai samen met haar vader Fadiem!

Ik had het gevoel dat de eigenaar van de vader van Umai ons niet zou afschepen met "het scheren van de pootjes". Mijn gevoel klopt. Ze heeft Umai uiterst zorgvuldig geplukt, wat geen gemakkelijke opgave was bij deze dame. Het was ontzettend leuk om Umai met haar vader te zien en met haar halfzussen. Wat een ontzettende mooie honden. Umai lijkt wat kleiner te blijven dan haar halfzus van 8 maanden oud.


Umai na haar metamorfose

Umai deed het heel goed in de groep. We hebben haar om 11 uur gebracht, en om half 5 was ze klaar. Het was belangrijk dat de pluk in fases gebeurde, want het is toch een hele belevenis voor zo'n kleintje.

Toen we terug kwamen, moest ik inderdaad wel even slikken. onze pup was er niet meer. Ze had echt een gedaanteverwisseling ondergaan. Het leek een volwassen hond, (vanmorgen bleek ook nog eens dat ze begint met loops worden), pffff,. maar ze is mooi. ik moet alleen heel goed zoeken naar het beeld wat ik gisteren nog van haar had.

We zijn heel blij met de plukbeurt van Evelyn. nu zie ik ook duidelijk het verschil met de vorige trimster. De pootjes zijn echt geplukt. Bovendien als ik mijn 2 honden bij de trimster bracht , waren ze allebei binnen 2 1/2 uur klaar. De prijs is hetzelfde alleen de KWALITEIT!!!!!!!. Het heeft ons wel een flinke reis gekost, maar het resultaat is zeker de moeite waard geweest....... Volgende keer maar weer naar Evelyn, totdat ik het zelf kan.

Hartegroet.... de friese doorlopers


Umai weer lekker thuis, en mooi strak in het pak

ps. ze had het wel koud vannacht....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten