maandag 12 maart 2012

Groetjes van Famke & co



Hey hallootjes,

Daar ben ik weer met mijn jonge teckel-avontuurtjes!
Wat kan er in een week veel gebeuren, en het is eigenlijk teveel om jullie allemaal in één keer te vertellen.



Vandaag is het natuurlijk onze 11e "VERWEEKDAG" !!
Benthe jr, Elleke, Emma & Joep een teckelfijne dag voor jullie.



De mijne is al goed begonnen, want ik kreeg nog een dagje extra vlees, ben al enorm geknuffeld door Aliene en heb alweer volop gespeeld met mijn teckel-familie en nadat ik deze vertel-klus heb geklaard (pffff), mag ik aan een heerlijk bot gaan kluiven.



Natuurlijk moet ik eigenlijk bij vorige week beginnen.......

Vorige week zat het vrouwtje totaal uitgeput met Lobke & Sjors bankzaken te doen, en "BIG BOSS" Ik was lekker met Benthe aan het spelen, en wisselde dit af met een kroel-beurt bij het vrouwtje. Als ik dan erg moe wordt, ga ik na een tijdje, samen met mijn moedertje in de bench een dutje doen.



Eigenlijk dacht Aliene dat dit nu weer het geval was, en ze zat maar te mopperen op de bank dat de tv het zo slecht deed. Morgen zal ik Ziggo eens bellen, want dit is geen kijken zo, hoorde ik haar nog zeggen. Kun jij trouwens Benthe & Famke zien slapen in de bench,



Toen gingen bij Aliene in eens alle belletjes rinkelen en dook ze gelijk onder de bank, en wie zat daar heerlijk aan de antenne-snoer te kauwen? IK, Famke "van 't Koningshoekje" Dat verklaarde het slechte beeld op de tv! Gelukkig was het kabeltje niet helemaal doorgebeten, maar was het toch een teken, dat alle snoeren goed weg gewerkt moesten worden voor mij, want geen kabel is veilig bij mij in de buurt. Zouden mijn broer & zusjes ook zulke streken hebben?



Verder ben ik ook voor het eerst een hele middag zonder mijn moeder op pad geweest en hebben Helma & Gabber (broer van mijn Oma Lobke) op mij gepast. Tjonge, wat heb ik het fijn gehad, en wat is Gabber lief voor mij geweest, zeg! Helma natuurlijk ook en ze heeft heel wat geknuffeld met mij...... dit is echt één van mijn grootste hobby's.



Weet je wat zo leuk was?? Gabber had weer hele andere speeltjes als ik, en mocht met alles van hem spelen...lief hé? Zelfs van zijn grote kluif, mocht ik ook van tijd tot tijd gebruik maken.



Toen "BIG MAMA" Aliene mij weer kwam halen was ik ook weer zo blij om haar te zien, en op de terugweg heb ik als een roosje geslapen.



Wat waren de snuitertjes thuis vrolijk dat ik er was zeg.....en ze snuffelden en snuffelden maar aan mij. Wel een beetje raar, hoor! Maar ik rook natuurlijk heerlijk naar Gabber. 's Avonds heb ik wel bijna de hele avond geslapen, want ik ben natuurlijk nog maar een kleine pup.



Gisteren heb ik ook even kennis gemaakt met onze achterbuur-hond Lowie, een hele lieve bruine labrador van bijna een jaar. Jeetje, ik schrok wel hoe groot ze was, en ook nog een beetje wild....dus liep eerst terug naar de poort. Aliene riep mij weer, en ik vond Lowie toch ook wel weer heel leuk, dus ging ik nogmaals naar haar toe, en toen het vrouwtje mij vasthield en Lowie iets minder onstuimig was, vond ik het een feestje!



Waar Aliene altijd wel goed op let, dat ze mij kennis laat maken met hondjes die ook goed geënt en lief zijn, want daarmee kan je veel problemen voorkomen. Daarom gaan de meeste pupjes ook pas na 12 weken naar de puppyschool. Ik ga vanaf 24 maart van start, maar ze oefenen hier al volop met mij met zitten, kom voor en aan de voet.

Om kwart voor 9 's morgens zat ik al met het vrouwtje lekker te genieten in het zonnetje onder de overkapping. Yes, yes, spring is in the air!



Natuurlijk heeft het vrouwtje ook alle avonturen van de ander snuitertjes voorgelezen en de kiekjes laten zien. Wat groeien wij allemaal als kool, zeg! (zie maar de leuke foto van Elvira) Mijn zusje Emma heeft al haar eerste vogeltje in de tuin gevangen.....wat een echt jagertje! Ik mis mijn broer en zusjes natuurlijk nog steeds een beetje....jullie mij ook??

Nou, het bot ligt op mij te wachten en ik ga d'r weer mee stoppen!
Een pootje & knuff van Famke

p.s.

Op 25 maart ga ik voor het eerst een showtje lopen op de Regioclubdag in Hoeven! Ennnnnnnnnnnn de stambomen zijn binnen, dus nog ff wachten ....en dan kan de puppytour beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten