maandag 5 maart 2012

Groetjes van Famke & co



Waf, woef, waf,



Yeahhhhhh, wij (Benthe jr, Famke, Elleke, Emma, en Joep) zijn vandaag 10 weken, en dat is toch al giga-groot!

Mijn vrouwtje kletst mij de flaporen van mijn hoofd over alle berichtjes op het weblog, en verteld ook dat iedereen naar mij (Famke) vraagt......en wie kan daar nu beter over vertellen dan ik zelluffffff.

De afgelopen week is er sapperdeflap veel verandert in mijn teckel-leventje. Mijn broer en zusjes vertrokken één voor één en heel even was ik daar ook bang voor, maar gelukkig mocht ik blijven mijn lieve moedertje Benthe , Oma Lobke, Opoe Catootje & Ome Sjors en de rest blijven!



De eerste paar dagen was het een hele grote ontdekkingstocht, want ik mocht veel meer in de kamer spelen. Soms hoorde ik ineens foei, en dacht dan....wat doe ik nu verkeerd, maar als ik er mee stopte werd ik zo enthousiast beloond en dan laat je het wel!

Mijn moedertje hoeft nu alleen nog maar op mij te letten, en dat heb ik wel geweten, hoor! Jeetje, wat kan ze af en toe een bulldozer zijn....

Super leuk vind ik het om buiten de tuin aan een riempje mee te mogen. Aliene gaat een paar keer dag alleen met mij een blokje om, maar ik mag ook 1x per dag met de andere mee, en dit vind ik wel helemaal te gék!



Ook kan ik al goed op mijn kontje zitten, als dat van mij gevraagd wordt, en luister ik al best goed naar mijn naam. 't Is leuk om te zien hoe blij de baasjes hier van worden!

De autoritjes van de afgelopen week vond ik eerst helemaal niet zo leuk.......en ik liet mij daarom ook echt wel horen, maar het vrouwtje reageerde daar totaal niet op. Na een tijdje vond ik het brom-geluid van de auto wel fijn, en viel ik lekker in slaap.



Het hoogtepunt deze week was toch wel mijn logeerpartijtje bij Tante Diana, Naomi (lieve nichtje) & Benga (hun Griekse honden-snuiter)



Aliene moest de hele dag modeshow lopen, om de nieuwe zomer-collectie 2012 te laten zien. Ik zou anders als kleintje te lang alleen zijn..... Mijn moedertje Benthe ging gelukkig mee, want het was toch wel spannend!! Ik voelde dat het vrouwtje dit ook vond.

Het baasje ging deze ochtend thuiswerken voor Sjors, Catootje & Lobke, en gelukkig kunnen die al goed een middagje alleen zijn....ze gingen heerlijk relaxen en bijkomen van al het speel-gedrag van mij en Benthe.



In de ochtend heb ik nog wel wat gepiept, maar 's middags had ik helemaal mijn draai gevonden. Benga was wel heel groot, maar zo lief voor mij! Oooooo wat vond ik het leuk toen Naomi kwam en ik heb veel met haar geknuffeld, hoor!



Tante Diana kon wel een boek schrijven van deze speciale dag (wat ze daar nou toch mee bedoelt hahaha) maar wij mogen nog wel een keertje komen, fluisterde ze mij in m'n flapoor!

Na een klein autoritje stond Liza met de andere snuiters ons op te wachten, en was ik ook weer heel blij om thuis te zijn!




Ik hoorde dat mijn zusje Elleke ook weleens in de broekspijpen van de broek wil bijten en mijn vrouwtje zegt als je dan heel rustig blijft staan en NEE zegt....dat dit ik ook goed helpt. Als het baasje dan weer gaat lopen en de ondeugd doet het weer, moet je net zolang blijven staan totdat het stopt.



Verder was zusje Emma na een paar dagen al flink aan het uitdagen, want ze ging keihard tegen baasje Jan blaffen. Hahaha wel geinig want dit deed ze ook graag tegen ons in het nestje, als ze wilde ravotten, maar baasjes begrijpen de kleine puppy-taal natuurlijk niet altijd! Ik weet wel zeker dat ze zich thuis voelt, anders doe je dit echt niet als puppen-kind! Ik heb natuurlijk 4 snuitertjes om mij heen, waar ik goed de hondentaal van kan leren...



In een WhatsApp (wat dat nu weer voor iets is??) schreef Joyce dat broertje Joep ook zoooooo super ondeugend is....geven ze hem op zijn kop, dan doet hij het gewoon weer!! Hahaha de baasje liggen wel non-stop in een deuk om hem. Aliene probeert mij altijd af te leiden en mij te paaien met een speeltje ofzo, en meestal trap ik daar wel in ;-)

Rianne vertelde dat zus Benthe jr. voor het slapen gaan vaak de gekke 5 minuten heeft en vind het dan ook leuk om overal in te bijten. Het is hier ook vaak ff een feestje voor het slapen gaan, en de baasjes spelen dan vaak gezellig mee.

Jajaja, ik ben gelukkig niet de enige teckel-rakker van het nestje en alle baasjes vertellen dat knuffelen toch wel een grote hobby van hun pupje is!! I'm lovin it tooooooo (knap hé, kan ook al een beetje Engels praten en verstaan)



Ja, hoe mijn vrouwtje Aliene het verzonnen krijgt.......maar op deze 10e verweekdag moet ik mijn enting bij de dierenarts halen. Alle andere pupjes waren ook al bij hun eigen dierenarts geweest en waren helemaal goed gekeurd!

Jeetje, ik ben toch wel heel moe geworden van al het teckel-geklets, en terwijl mijn persoonlijk assistente Aliene alles op het blog zal zetten......sluit ik lekker ff mijn luikjes (lekker op een dekentje aan de voeten van Aliene)! Teckelfijne week allemaal en tot een volgend avontuur!



High five,
een poot & lebber van:

Famke-Eva "van 't Koningshoekje" en co.
Bye, bye, zwaai, zwaai!

p.s.
Weet je wat trouwens vals is?? Sjors, Catootje, Lobke & zelfs mijn mams Benthe pikken telkens mijn mandje in. Stout hé?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten