woensdag 19 december 2012

Groetjes van Murphy & co

Nu ff incognito ....mooie teckelbillen heb ik, hé?
 
Gisteren stond Murphy al ff met z'n kiekjes op 't blog, nu ook met zijn eigen schrijfpoot!
 
 
Hallo Aliene en Hans & Co.,
 
Ik zag, dat mijn vrouwtje (dat is zij die voor m'n eten zorgt, mij opvoedt (traint) en leuke wandelingen met mij maakt), een mailtje naar jullie gestuurd heeft en dat ik met foto's en al op het Koningshoekje-blog sta.
 
Dat is alweer een tijdje geleden dus hier even (zo vlak voor mijn 5e verjaardag) wat teckel(Murphy)wetenswaardigheden:
 
Weet je dat... ik al een tijdje niet meer naar de hondenschool ga. Ze begonnen daarin de buurt al in november (2011) met heel harde vuurwerkknallen en dat was iedere week weer. Ik liep dan bibberend naar de school en durfde het veld niet meer op. Zelfs een "Donderhemd" wil niet echt helpen. Misschien bij honden wel, maar bij teckels dus niet. Het vrouwtje wil nu met mij eens een les meedoen op de speurhondenschool, ik wacht het wel af.
 
Kiekeboe....ik oefen alvast voor de speurhondenschool!
 
Weet je dat... ik brokjes eten 's-morgens wel lekker vind, maar dat het zo'n herrie maakt in de bak. Maar daar heb ik iets op gevonden: ik neem een hele bek vol en dan loop ik naar het vloerkleed bij de bank, gooi m'n bek leeg en eet hetnetjes brokje voor brokje op. 's-Avonds eet ik Renske-eten - soms een heel pakje maar meestal een halve. Oh, en dat Renske-eten eet ik dus niet uit een gewone hondenbak, maar van een heel chique diep-bord.
 
 
Het vrouwtje denkt, dat ik dat "van huis uit" heb meegekregen dat je vlees van een bord eet en niet uit een bak.Weet je dat... het vrouwtje 's-avonds, als ik het laatste rondje met m'n baasje loop, altijd een "stinkstok" in de kamer verstopt. Dat is dus een lams-pens-staafje en dat is lekkerrrrrrrrrrr!!! Ik moet dat dan "zoeken met m'n neus". Nou ze maakt het af en toe wel moeilijk hoor, maar ik vind het altijd.
Murphy's lievelings speelgoed (RATTA van IKEA)
 
 
Weet je dat... ik altijd blaf naar andere honden. Maar alleen als ze op de TV zijn hoor. Behalve bij die "Hondenfluisteraar". Stel je eens voor, dat ie hier komt om het vrouwtje en de baas te trainen - ze doen juist zo hun best. Ik leer ze steeds weer nieuwe dingen.
 
 
B.v., dat ik een koekje krijg als ik in 1 keer vanuit de tuin binnen kom als ze me roepen of na een borstelbeurt of als ik netjes ga zitten zodat ze m'n halsband om kunnen doen enzo.
 
Weet je dat... ik laatst bij de dierenarts ben geweest terwijl ik helemaal geen prikken nodig had. Eerst ging de assistente (een teckelgek eerste klasse) met een raar apparaat om me heen rommelen en toen de dierenarts zelf en ze deden heel raar. Zo van : "dat heb ik nog nooit meegemaakt" en "het apparaat staat echt wel aan" enzo.
 
Even dragdromen......
 
Er was ook een ander hondje en toen ze daar met dat apparaat overheen gingen piepte dat rare speeltje heel hard.Toen zei de dierenarts dat mijn chip kapot is. Dus ik moet nu een nieuwe, anders mag ik het land niet uit in de vakantie. Mijn vrouwtje zei, dat jullie wel weten hoe we dat moeten regelen.
 
Dit was het wel weer zo'n beetje.
 
Ik wil mijn broertjes en zusjes feliciteren 5e verjaardag en wens jullie het allerbeste.
 
Groetjes en een knuffel van:
Murphy
 
******************************
 
Lieve Murphy,
 
Super bedankt voor je geweldige schrijfpoot!
 
Wat een belevenissen....geweldig! Ja, en het is idd leuk om naar de speurcursus te gaan. Je hebt al zo geweldige loopbaan achter de rug en die van speuren is voor een teckel als jij een makkie!
 
Tjonge, bent wel een echte mijnheer trouwens om van een bord te mogen eten....je doet je kennelnaam eer aan hahaha.
 
Ik kan je trouwens verklappen dat jouw teckelfamilie hiero, ook altijd met gespitste oortjes naar honden op tv kijken!
 
Nou, das toch ook iets dat jouw chip het niet meer doet....van je zus Lobke dus ook niet en dit werd ontdekt bij de jaarlijkse ogentest.
 
Daarna heeft Aliene alle baasjes van 't eerste nestje een mailtje gestuurd, dat er foute chips in omloop waren geweest en dat dit goed in de gaten gehouden moest worden als je naar de dierenarts ging! Weten jullie dit nog??
 
Astrid kan de Raad van beheer (Telefoon 0900 - 727 46 63)bellen of mailen info@raadvanbeheer.nl Zij komen op afspraak gratis bij je thuis een nieuwe chip plaatsen. Dus eind goed al goed!
 
Nou leukerd, nogmaals heel erg bedankt en veel groetjes aan Astrid, Herman & Kristien en voor jou een heerlijke knuffel!
 
Liefs van je moesje Cato & co
 
 
Hier zijn jullie op weg naar de dierenarts voor de enting!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten