woensdag 26 september 2012

De 9e "VERMAANDDAG" van het E-nestje!


"High five" voor deze teckelkanjers!
Maak er een fijne dag van met de baasjes, want je wordt tenslotte maar 1x in je teckelleven 9 maanden!

En dikke knuff van 't Koningshoekje! xx


Waf, woef, blaf,

Jajaja, ik, mijn broer en zusjes worden nu al wel erg groot, zeg! Vandaag is het onze 9e VERMAANDDAG, en helemaal als je die kleine teckeldreumissen in de ren bij ons ziet, dan zijn wij al enorm groot!


Ik (Famke) ben wel helemaal verzot op het nestje en kan bijna niet wachten om met ze te spelen.....'k doe al telkens mijn neusje door de ren. Weet je, wat de kleine keutels dan doen?? Ze bijten erin en geven mijn neus pootjes. Maaaaaaaaaaaar het vrouwtje vind ze nu nog te klein om met mij te spelen....jammer, jammer, jammer!

Gelukkig heb ik altijd mijn moeder Benthe nog om mee te ravotten en die is bijna ieder moment van de dag, lekker te maken voor een stoeipartij.....al zou je dat op de foto hieronder niet zeggen, hé?


Nou, ik ben dus de afgelopen maand van de ene verbazing in de andere gevallen.

Zo zie ik mijn Oma Lobke met een dikke buik, en een dag later zie je allemaal kleine molletjes op een hoopje liggen in een grote houten kist met een lamp er boven. Waar die nou toch vandaan waren gekomen, maar het is wel erg leuk om naar te kijken.

En dan komen er ook heel veel mensen naar de pupjes kijken.....en dat vind ik ook super gezellig. Ze komen eigenlijk voor de hummeltjes maaaaaaaaaaar wij krijgen ook heel veel aandacht en dat is jofel! ( Wat heb ik er toch veel woorden bij geleerd, hé?)

Vandaag is Helene Franken nog ff na haar werk in de Reeshof langs gekomen om de pupjes te bewonderen....maar wij (mijn moeder en ik) hebben haar bijna geen moment met rust gelaten.....ze zal straks weten wat een pupje inhoud hihihi!


Al deze dingen laat je als jonge teckel weleens de revue passeren, en dan zoek je natuurlijk een fijn plekje om dit allemaal eens te overpeinzen.

Wat is er dan toch fijner om met je teckelkadet, lekker op de potgrond, in een grote bloempot onder boompje op stam te liggen??

Het vrouwtje was aan de foon toen ze mij zo zag liggen en moest eigenlijk lachen toen ze mij in de bloempot ontdekte....ik zag het wel!

Tja, en dan ben je natuurlijk weer de pisang, wanttttt daar moeten natuurlijk foto's van gemaakt worden. Voorruit schieten maar dan ;-) ik blijf er wel ff voor zitten!


Een heel ander verhaal wordt dat als je met "big bosss" Hans op de foto gaat....das niet zomaar gepiept, hoor! Hij vind het altijd geweldig als ik lekker in zijn arm lig, zoals op het 1e kiekje en wilde dat laten vastleggen, maar ja, op die 1e foto lachte hij toch een beetje té op.

Op naar de volgende foto.....ohhh nee, daar staat ie ook niet goed op! Ik zal weleens even langs zijn mondhoek likken en uitleggen dat hij moet lachen. Tot slot, staat het baasje er leuk op, maar dan heb ik het wel gehad met al die kiekjes maken en teckel-fotomodel spelen.Tja, een teckel-leven heeft ook zo zijn zware kanten.

Nou, mijn schrijf-poot is best moe geworden en ik hoop snel weer wat van mijn broer en zusjes te lezen. O ja, mijn zusje Benthe jr is loops geworden, maar ik heb nog geen haast...ik wacht gewoon op mijn moeder, dan kunnen wij lekker saampjes mutsen!

Houdoetjes van Famke & de rest

Zwaai, zwaai !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten