vrijdag 10 september 2010

Moa-ke in de spotlights



Tada! een hele rij foto's van het "spul" gemaakt met mijn nieuwe camera. Moet nog een heleboel ontdekken maar er zitten wel al een paar leuke bij.

Door het geweldige weer van de afgelopen weken, is de tuindeur geregeld dicht; Ik had het ergste verwacht maar juist het tegenovergestelde. Mao is in een geweldige periode gekomen en heeft niet beter geweten dat de tuindeur openstaat als ik thuis ben. Maar het is geen probleem dat de deur dicht is, er gebeuren geen ongelukjes! Hij maakt goed duidelijke dat hij moet plassen en we zijn nu ook al langzaam aan het oefenen met "even ophouden". De teller blijft dus staan op 2 ongelukjes; en die was het vrouwtje zelf schuld.





Afgelopen week voeding ook aangepast van 4 naar 3 keer; uiteraard krijgt hij wel nog dezelfde hoeveelheid, met een boel variaties. Heb hem net even op mijn weegschaal gezet.... 7.300 gram. Hij doet het gewoon goed; dus daar maak ik me geen zorgen over.
Het karakter word steeds duidelijker; een aanhankelijke knuffelkont, die graag bij mensen in de buurt is.
Kleine kinderen vind hij weinig interessant, hun speelgoed des te meer; hij is gek op piepjes.

Het is een relaxte hond die gemakkelijk overal mee naar toe kan. Loopt zonder problemen mee naar de stad, maar even goed in het bos.
Hij is op snaaitour als floor aan het eten is ( die eet heel relaxt tegenover Mao) maar beschermt zijn snoepekoek als Floor die van haar al op heeft ( hij geniet meer van zijn snoep)





Mao denk dat hij hier de baas is; Floor moet het soms ontgelden, ze word van haar kussen afgewerkt, als zij met een speeltje bezig is komt Mao dat afpakken. Nog even en ik kan een fluit aanschaffen dan kan ik scheidrechter spelen.
Maar het leukste is nog wel dat als Mao wil spelen en Floor heeft geen zin....... dan is hij beledigd, hij gaat jammeren, Floor een beetje pesten door te bijten. En als dat niet werkt, is het jammer dat hij niet kan stampvoeten, want anders zou hij dat doen, en gaat heel zielig kijkend in een hoekje liggen.
Maar aan de andere kant kan hij ook heel goed zichzelf bezighouden, met vanalles en nog wat. Ik probeer hier zelf ook altijd weer variatie in aan te brengen en speeltjes te wisselen.





Groetjes Kim en het spul......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten