donderdag 29 december 2011

Het verslagje van: Dag 3-4



Olá, Olá,

Hier ben ik weer met de laatste nieuwtjes uit de kraamkamer.

De afgelopen nacht ben ik boven gaan slapen en heb ik de wekker om de 2 uur gezet.Toen ik de 1e keer ging kijken lag Benthe zelf lekker te slapen met de pupjes tegen haar aan.



Wat een prachtig gezicht en ik kon gelijk weer de wekker 2 uur verder zetten. Rond 4 uur was Benthe de kleintjes aan het voeden, en van blijdschap zwiepte haar staart tegen 1 van de pupjes. Het was zo komisch gezicht en daar wordt een mens toch blij van!



Nadat ik Benthe eten & drinken had gegeven, heb ik haar lekker op schoot genomen om te knuffelen. Zo konden wij saampjes in de stoel voor de werpkist, van haar wondertjes genieten.....dit is wel zo fijn en dan kan ik het moedertje gewoon niet terug leggen. Kerstboompje brand en zo'n mooi uitzicht, wat wil een mens nog meer?? Maar ja, het was wel midden in de nacht en ik was inmiddels klaar wakker.





Ik ben toen de foto's gaan bewerken en heb wat mailtjes beantwoord, daarna toch nog 2 uurtjes kunnen slapen. De aankomende nacht ga ik de wekker nog maar 1 x zetten en dan zijn waarschijnlijk de nachtdiensten alweer voorbij :-) (ook dit is heel snel in vergelijk met onze andere nestje, maar 4 gebroken nachten voel je wel!)



De pupjes zijn heel bewegelijk, sterk en kruipen al door de hele werpkist. Verder houden ze zich ook al goed op temperatuur, want ze liggen niet constant op een hoopje. Kortom het gaat echt heel goed met allemaal.




Benthe is wel een erg beschermend moedertje en de andere snuiters mogen niet in de buurt komen. Dit is natuurlijk wel logisch, en wij houden de andere snuitertjes goed in de gaten, zodat ze zich daar zo min mogelijk druk over hoeft te maken. Dit is ook onder andere de reden waarom het bezoek pas altijd 2 weken na de geboorte wordt uitgenodigt. Rust en regelmaat zijn zo belangrijk in deze periode.....

Een hele fijn dag verder en tot morgen!

Donderdagmiddaggroetjes uit het laantje de Schipluiden,
Bye, bye, Aliene & co


*******************************************



He Aliene en co,

Toch elke dag even spieken op de Blog...wat een moois weer allemaal! Nu Cooper wat bekomen is van zijn reeën-avontuur op tweede kerstdag (*), hebben wij hem geïnformeerd over de uitbreiding at the Kingscorner....en hij keek er vrolijk bij en stuurt jullie allen een dikke knuffel. En wij zeggen: geniet ervan, dat het allemaal van die mooie boefjes mogen worden als onze Cooper-Coen van het Koningshoekje.

(*) Hij heeft de enige drie reeën die Nijmegen rijk is in dicht begroeiing op weten te sporen, op te jagen en de stuipen op het lijf gejaagd. Als het niet zo zielig was geweest voor die snoezige hertjes was ik er iets vrolijker over geweest.....Cooper creëerde zijn eigen Benton-momentje: rennende hertjes - rennende, blaffende Cooper - sprintende Judith en Kelvin in die volgorde (en gelukkig geen boswachter in de buurt)....duzzzzz



Nou, we volgen de ontwikkelingen op de voet, en als deze hele drukke periode voorbij is komen we in het voorjaar graag met onze #fopsnor bij jullie aanwaaien.

Groetjes Judith, Kelvin en Cooper-Coen

*******************************************



Hoi Aliene,

Wat een prachtige foto van onze Elmo-Joep!!!!!! Geweldig.
Goede vitamientjes voor de dag inderdaad.

Dikke knuf voor het lieve moedertje en een heel dikke knuf voor onze Joep.
En wat ben je er weer druk mee zeg. Foto`s, verzorgen, wegen, weblog bijhouden tjonge tjonge. Maar wij zijn er wel heeeeeeeel blij mee.

Liefs Nande en fam


*******************************************

p.s. Toen had ik per ongeluk het leuke berichtje vaan Darius & de de reactie van Bommel gewist :-( solly, solly! (dat krijg je als je alles tussen neus en lippen door doet, hé)



Mijn mammie kletst mij af en toe de oren van het hoofd (en ik heb toch geen kleintjes...) over het nestje van Benthe, zeg! En daar wordt je wel moe van , joh!

Een poot van Darius

Geen opmerkingen:

Een reactie posten