woensdag 14 september 2011

Groetjes van Kobus & co.





Hoi beste teckelvrienden,


Ik had al een tijd niet meer op jullie site gekeken en ik dacht vandaag "even kijken" of er nog nieuws is. Nou de kleintjes van Lobke zien er schattig uit en zijn al echte teckels (de snuitjes zijn al lang).
Tot mijn verbazing kom ik terecht op 24 juli en zie dat Catootje 6 jaar is geworden. Nou alsnog gefeliciteerd! Natuurlijk ook namens Kobusman. Ik heb het hem zojuist verteld. En het gedichtje is leuk. Ik wist niet dat Catootje ook drollen lust? Dat heeft Kobus dus niet van een vreemde.
Gelukkig is het nu heel wat minder dan vorig jaar, maar we moeten opletten. Kobus vindt alles lekker (stenen, regenwormen, takjes, poep, plastic speelgoed etc).


Wat ik van iedereen lees, is dat ze allemaal blij zijn met een teckel van het Koningshoekje. En daar sluit ik me ook bij aan. We zien de laatste tijd nogal wat teckels lopen, maar ook veel "neppers". We zeggen dan altijd ' geef ons maar een echte van het Koningshoekje' . Ik ben nog steeds blij dat Bert op internet bij jullie site terechtgekomen is.
En Kobus is natuurlijk nog steeds erg lief. Teckelstreken zekers te weten, maar hij heeft een goed karakter. En ziet er mooi uit moet ik van hem zeggen.


Kobus is nog ziek geweest. Oh zo zielig. Hij had een verstopte anaalklier. De arts kon de klier niet meer uitknijpen en de druk was al zo groot dat het opensprong. Heel raar, het is ontzettend snel gegaan. Ik had hem nl een paar dagen eerder uitgebreid gekamd ed. Misschien niet goed opgelet. Heeft antibiotica gekregen, pijnstiller en een kapje. Iedere dag de wond gespoeld. Hij hielp erg goed mee overigens met het "douchen" en kapje op en kapje af doen. Maar de eerste 2 dagen was ie zielig. Hij liep de eerste dag overal tegen aan en gelukkig kon de kap regelmatig eraf als wij er waren regelmatig. Ook tijdens het uitlaten moest dat omdat Kobus anders niets deed. Gaanderweg werd Kobus er handig in en kon hij zelfs speelgoed pakken met kapje en al om. Gelukkig is het nu over en hij is zo blij. Hij is als een gek extra gaan spelen en rennen. Zo blij was hij en dan zie je hoe Kobus geremd is een volle week lang. We hebben hem natuurlijk wel verwend. Na het douchen kreeg ie altijd een plakje leverworst. Nou dat had hij een dag later door. Ik wilde naar mijn werk gaan en hij stond onderaan de trap te wachten om naar boven te gaan naar de badkamer. Slimme honden die teckels zegt onze dierenarts nog steeds.


Zoals ik op de site zie, gaat het met jullie ook allemaal goed. Houden zo!
Doe iedereen de groeten van ons en speciale groeten van Kobus aan de snuitertjes, Sjors niet vergeten hoor!

Groetjes,
Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten