zondag 10 april 2011

Een zonnig bericht & update "van 't Koningshoekje"



Héladiladiloooo,

Vanmorgen is ons a.s. moedertje Lobke op de weegschaal geweest en hebben wij haar buikje opgemeten. Ze is vandaag 39 dagen zwanger, en gaat nu wel heel snel (+/- 24dg nog)!

Ze weegt nu 9,63 kilo (voor haar zwangerschap 8,3 kilo), nu al een toename van 1,3 kilo! De omvang van de buik is nu 47cm.



De aankomende weken zullen wij elke zondag ons weeg en meet-moment houden, zodat het verloop van de zwangerschap mooi te zien is.


De tepels en het buikje groeien dus al mooi!

Afgelopen maandag (toen ze de echo kreeg) zagen wij wel dat de taille van Lobke een beetje weg was, maar vonden wij eigenlijk nog niet zo heel veel te zien, behalve haar dikke tepels. In de afgelopen week is ze ineens flink gegroeid en zien wij ons trotse moedertje met de dag groeien.



Toen Lobke donderdagavond lekker tegen mij aan lag op de bank, meende ik al de pupjes te hebben gevoeld. Voor mijn gevoel wel heel snel, maar de dierenarts vond het ook al flinke pupjes.



Benthe & Catootje houden Lobke goed in de gaten, en voelen gewoon dat er iets met haar aan de hand is. Super schattig!! En Sjors slaat het gemuts van een afstandje gade.


Onze 3 generaties teckies!!

Het gaat ook heel goed met Hans & Benthe op de cursus, en herhalen ze veel de oefeningen, die ze in de afgelopen weken hebben geleerd. Zodra er weer wat nieuws is, zal Hans een update maken. Wel is boef Benthe de vorige les weggelopen bij een oefening en vloog ze gewoon naar andere lesgroepen toe, maar de afgelopen keer was Hans hier op bedacht en was er weer niets aan het handje!



Vanochtend heb ik als trots baasje wat leuke lente-pica's van onze snuitertjes gemaakt, en wens ik alle trouwe lezers een heerlijke zonnige zondag toe!
Wij gaan er lekker in onze tuin van genieten!!

Teckelgroetjes uit "Tillywood-outside"





3 opmerkingen:

  1. Geweldige plaatjes van het mooie koor.Fijn dat het zo goed gaat met Lobke,als ik haar zo zie lijkt Bommel toch wel heel veel op haar.Hij heeft ook een goed karakter,het is een scheet van een hond.Volgende week doen we weer examen,hij moet nu meer punten kunnen halen,als hij wil.Want hij kan het.
    Het nestje van Catootje alweer een jaar, waar blijft de tijd.
    IK durf geen foto's meer te sturen,hij ziet er niet uit,lange haren aan de oren enz,volgende maand voor de vakantie gaat hij naar de kapper.

    Zonnige groeten van Anne-Marie en Bommel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer een stukje te lezen, Aliene! Je hebt een mooi stel hondjes! Ik kreeg de weblog update door gestuurd van mijn moeder en nu heb ik hem in de favorieten gezet. Kunnen we ook hier meekijken naar 'het mama-hondje van oma Pleuni's babyhondje' :o)) We duimen dat er een babymeisje in die bolle buik zitten en kijken mee hoe die bolle buik groeit en groeit!

    Groetjes, Lonny de Schrijver-Verbrugge (ik heb je vrijdag gesproken toen we belden), Emma, Jim en Tijn (die met oma mee uitkijken naar een puppie :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo luitjes van het Koningshoekje.

    We hebben weer genoten van het stukje en de mooie foto's!!!!
    Wat hebben jullie toch een leuk stelletje bij elkaar en wat gaat het nu hard met Lobke en we kijken al uit naar het nieuwe dagboek.
    heel veel liefs van helma en haar kornuiten Gabber en Hessel.

    BeantwoordenVerwijderen