vrijdag 8 april 2011

Een verjaardagsbericht van Moa-Chiel!!





Haai allemaal..

Ik wilde een paar foto's van afgelopen jaar bijvoegen, maar het zijn er toch wat meer geworden dan de bedoeling was... Even wat herinneringen ophalen, maar er zitten ook recente van afgelopen dagen bij.

Wat vliegt de tijd, alweer 1 jaar, ongelofelijk.
En wat heb ik toch geboft met dit mannetje....

2 nachtjes gespektakeld en daarna keurig doorslapen tot dat het vrouwtje opstond.
2 keer binnen geplast( en dat was vrouwtjes eigen schuld) en zindelijk.





Nooit wat kapot gemaakt, soms een speeltje maar dat was dan pure slijtage
Vanaf het eerste moment dikke maatjes met Floor en alle andere honden in mijn omgeving.





Maar zijn allerbeste vriend is mijn neefje Tygo van 14 maanden. Het is geweldig om te zien, hoe die met elkaar omgaan, met elkaar spelen. Tygo kan alles met Mao doen, en mao laat alles gebeuren, we zijn er uiteraard wel altijd bij, maar hij is zo voorzichtig met Tygo, heel speciaal! Heb een filmpje op youtube gezet..... http://www.youtube.com/watch?v=BcWhmqjTiWs





Het is gewoon de liefste en gemakkelijkste hond die er bestaat;
Kan goed zijn uurtjes alleen blijven, springt met veel enthousiasme in de bench al ik mijn uniformjasje aantrek. En is altijd blij als ik thuis kom of ik nu 15 minuten of 4 uur ben weggeweest, dat maakt hem niets uit. De buren verbazen zich altijd dat ze hem nooit horen blaffen.... Tja das niet zo gek, Mao blaft gewoon nooit..... Heel soms ontsnapt er een klein blafje, maar daar schrikt hij zelf het meeste van. Heb een filmpje op Youtube gezet waar hij zijn communicatiemiddelen tentoonstelt.... http://www.youtube.com/watch?v=exJj1fOVXcU





Mao is echt mijn maatje, ik geniet er onbeschrijfelijk veel van heb er dan vanzelfsprekend geen moment spijt van gehad. Mao heb ik ondertussen zoveel kunnen leren dat hij overal mee naar toe kan, of dat nou naar vrienden is, naar de winkel, hij kan zelfs zonder probleem in de auto blijven ( dat seizoen is natuurlijk nu afgelopen).






We hebben bijna ons EG certificaat gehaald; echter is de groep gestopt, we waren nog met 2 honden over. Tja, afwachten wanneer en of weer weer gaan instromen. Ik heb natuurlijk een teckel en ik weet dat hij kan luisteren en soms wil hij gewoon niet luisteren. Zeker dit seizoen is geweldig, overal vogeltjes, konijntjes die over het gras huppen...... jammie!

Liefs van ons

1 opmerking:

  1. Ha die Moa, Floortje & Kim,

    Van dit soort lieve mailtjes wordt ik toch wel ontzettend blij, en dat is waarom het zo kleinschallig fokken zo fantastisch is om te doen!

    Dikke knuffel voor jullie 3tjes en een hele fijne dag vandaag! Groetjes van 't Koningshoekje

    BeantwoordenVerwijderen