dinsdag 14 december 2010

The experiences of the Miss Plussize Casting days!!


De 16 Finalisten!!

Hoi, hoi, daar ben ik eindelijk weer...

Na een fantastische casting-dag op 11-12-2010, heb ik super leuk nieuws....want ik zit met 15 gezellige, mooie volle dames door na DE FINALE Miss Plussize Verkiezing!! Wat een geweldige ervaring, en geweldig om een voorbeeld-funktie voor de vrouwen met een maatje meer te zijn!!

Mensen die mij inmiddels een beetje kennen, weten dat ik het heerlijk vind om dingen op papier te verwoorden. Voor mijzelf altijd een fijne manier om belevenissen een plekje te geven, en te verwerken.....

Gisteren werd ik al erg vroeg door onze Benthe gewekt(half 6(. Ze heeft waarschijnlijk toch de kriebels in mijn lijf heeft gevoeld, en wekte mij daarom lekker op tijd , zodat ik nog de tijd voor mijn lieve doggies had, en wij ons vaste ritueel konden doen....(lekker ff knuffen op de bank en dan een bakkie achter de pc doen met Lobke in mijn badjas, Cato achter mij in de stoel, en Benthe op mijn voeten, en Sjors naast ons in de mand) Een heerlijk moment van de dag en fijn om zo te beginnen aan een dag om nooit te vergeten

Ik had, nu ik toch zo vroeg was, de tijd om de ontbijttafel te dekken, en met de lichtjes van de kaarsjes en de boom langzaam wakker te worden, en op mijn gemakje te tutten en voor te bereiden!


Maureen & ik

Om 8 uur reed de auto van Jan-Willem en Maureen (één van de medekandidaten) voor en konden wij nog heerlijk iets drinken met elkaar. Maaaaaaaaaaaaar tegen half 9 was het toch zover om richting Eindhoven te vertrekken. Ons avontuur tegemoet!!

Maureen en ik hadden totaal geen oponthoud en hadden het beursgebouw al snel gevonden. Kees (de man van Marlon) stond ons al op de parkeerplaats op te wachten met de ontheffing en een warm welkom!Bepakt en bezakt gingen wij naar het beursgebouw, en daar stond Marlon ons ook al op te wachten met de instructies voor de dag! Ik had haar nog niet persoonlijk ontmoet, maar het voelde gelijk goed, en door hyves had je elkaar natuurlijk toch al een beetje leren kennen, en nu werd bevestigd wat ik ook dacht.....wat een warme, lieve en gezellige vrouw is Marlon.


Marlon

Boven in het beursgebouw aangekomen werden wij door Jagaira en Wendy welkom geheten en krijgen wij een badge met onze naam en nog meer info. Maureen kende Jaigara al en dat was een gezellig weerzien, en kon je gelijk al merken wat een fijne sfeer de dag had!


Jagaira, Miss Plussize 2010

Toen wij onze spullen een plekje hadden gegeven en een sanitaire stop hadden gemaakt, konden wij eindelijk kennis maken met alle mede-kandidaten. Tjeetje, wat leuk om elkaar dan eindelijk in het echt te spreken en heerlijk hoeveel tijd overal voor was op deze dag!


Gezellig aan de babbel met elkaar!

Er waren 3 ruimtes, een super grote koffiekamer, de zaal met de catwalk, en de grote hal waar alles voor de innerlijke mens stond, waar wij de hele dag konden vertoeven. Wat hadden Marlon en haar team fantastisch gezorgd, zeg! Er ontbrak ons aan niets, reuze bedankt voor de heerlijke versnaperingen!


De jury!!

Marlon en haar team riepen ons tegen half 11 samen, en legden persoonlijk de hele dag uit, en daarna was het tijd voor de groepsfoto! Een spektakel op zich om met zoveel mensen goed op een kiekje te komen, maar met een top-fotograaf als Ad komt dat helemaal goed!
Daarna heerlijk met z'n allen geluncht en gekletst. Zo leuk, dat hier allemaal tijd voor was!!

De cursussen konden beginnen en de kandidaten waren in 2 groepen verdeeld.
De eerst groep ging de catwalktraining bij Mona doen en de tweede groep ging de fotoshoot bij Sil & Ad doen, en daarna een interview bij Geerthe & Marlon.


De Catwalk-tips van Mona

Ik zat in de 1ste groep en Mona en haar assistente gaven hele goede uitleg en daarna mochten wij het gelijk in praktijk brengen. Wat super leuk om te doen, en om iedereen te zien stralen en groeien!! Heel fijn om gelijk met de tips aan de slag te kunnen. Wat deden alle meiden het toch goed!
In de oefen-ronde liep ik samen met Pamela en wij vormden (volgens de enthousiaste reacties) een leuk setje en het ging fijn samen!


Oefenen!

Daarna was het tijd voor de kiekjes en het interview. Tussendoor konden wij fijn met elkaar onze ervaringen delen, en wat superleuk hoe blij iedereen van deze dag werd, en genoot.
De instructies van Silly bij de fotograaf waren heel fijn, en echt grappig hoe wij hier als Donald Duck moesten staan, om ons gezicht in de juiste positie te krijgen hahaha. Ad (de fotograaf) nam ook echt de tijd voor ons, en voor hem was het niet makkelijk met het valse licht van buiten.


Het intervieuw!

Het interview was heel gemoedelijk en leuk, en Marlon en haar hele team zijn zo puur, geïnteresseerd en oprecht dat je gelijk jezelf kan zijn, waardoor iedereen natuurlijk het beste tot zijn recht komt, en dit is toch wel de kracht van dit team! Geerthe vroeg bijvoorbeeld, waardoor ik zo straalde als volle vrouw, zowel op kiekjes als in het echt?? Wat ik als Miss zou willen betekenen, en van welke merken ik graag kleding droeg??

Nadat de trainingen voorbij waren was het inmiddels tijd geworden om ons te verkleden voor de catwalk met als thema: Feestelijke kleding met een knipoog naar de kerstdagen.


Alle kandidaten!

Nu voelde je de spanning toch wel een beetje stijgen, en wat zagen alle meiden er prachtig uit! Alleen dat was al een feestje voor het oog! Ik als liefhebber van mooie creaties heb genoten, en ik zag het jury-team ook!

Het bezoek kwam langzaam binnendruppelenSuper leuk om dan ff je dag met hun te kunnen delen, want af en toe lijkt het net een film.

Tja, en toen kwam natuurlijk het echte werk....alle kandidaten moesten zich presenteren voor jury, en publiek. Je voelde de adrenaline bij iedereen opkomen, en wat deed iedereen het fantastisch en wat wilden wij allemaal graag door naar de finale, want dit proefde naar meeeeeeeeeeeeeer!
Na nog een kleine pauze van 10 minuten hoorden wij dan wie door mochten naar de finale, en jajajaja, ik zat bij de finalisten. Geweldig, en wat voelde dit toppie! Ik was geloof ik ook de enige, die Yesssssss, riep bij de uitslag, maar het is ook zo'n eer!

En dan zijn er ook toppers die niet door mogen naar de finale, en natuurlijk moet de teleurstelling ook een plekje krijgen, want tenslotte wil je allemaal graag in zo'n mooie op maat gemaakte gala-jurk schitteren en in die finale staan. In gedachten ben ik vandaag ook bij hen, en zou ik ze allemaal wel even willen knuffelen en willen zeggen: "Vooral doorgaan met het promoten van de vollere vrouw!!"Jullie waren niet voor niets één van de 50 kandidaten!! Ik hoop jullie allemaal bij de finale te zien, hoor!

Wij zijn na dit spektakel een hapje gaan eten met Maureen (die jammer genoeg niet door was) & JW.
Dit is alweer een verhaal apart want de Turkse cafetaria had niet gerekend op zoveel bezoek, en na 1½ uur kregen wij eindelijk onze bestelling. Maureen zat lekker te eten en beet op iets....bleek een stuk glas in haar mond te hebben. Nou ja, dat was schrikken natuurlijk en haar kies is waarschijnlijk zelfs beschadigt. Tjonge, voor haar een nare afsluiting van de zo indrukwekkende dag!

Wij mochten 's avonds onze galajurk uitzoeken, en wat was dat moeilijk, zeg! We hadden keuze uit 300 modellen, maar als je er niet uitkwam was er hulp van alle kanten, en eigenlijk was ik er toch vrij snel uit. Wij mogen niets verklappen, maar ik kan verzekeren dat hij prachtig is, en helemaal mijn ding!! Ronald van www.supersizefashion.nl bedankt voor alle sympathieke hulp!!

Ik heb nog ff gezellig met Marlon en Kees gebabbeld, en wat leuk dat dit allemaal kan en iedereen zo benaderbaar en lief voor je is!! Je voelt het warme contact van de juryleden gewoon, en dit straalde ook helemaal op alle kandidaten, en wat knap om zo op elkaar in gespeeld te zijn!!
Lieve jury, heel erg bedankt voor het vertrouwen wat jullie in mij hebben, om mij door te laten gaan naar de finale met de 15 andere knapperds!!

Na een dag met een gouden randje rij ik weer naar ons "Huisje Weltevree" gereden, en werden heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel welkom geheten bij thuiskomst door onze 4 snuitertjes.

Voor ons was 2010 een bewogen jaar met als grootste dieptepunt, het overlijden van mijn schoonmoeder Marijke (ook een Plussize women) op 62-jarige leeftijd, en wat zou ze apetrots op mij zijn geweest als ze dit had mogen meemaken. Het hoogtepunt van 2010 is toch wel deze bijzondere dag, en tevens een mooie start voor 2011!


Mijn schoonouders waar wij in 1½ afscheid van hebben moeten nemen

Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van de impressie van deze indrukwekkende dag en wens jullie een fantastische week toe! Die van mij kan nu al niet meer stuk, hoor!

Hartelijke finaliste Miss Plussize-groetjes van Aliene


hahaha staat mij best goed, he?? Zo'n "Covergirl"

HET VERVOLG:

Wat een bijzondere ervaring, ook deze 2 afgelopen dagen!

Allereerst wil ik iedereen zo enorm bedanken voor de leuke, lieve en bijzondere krabbels, smsjes en belletjes.............wat speciaal, en wat geeft dit een kippenvel, rode wangetjes en natte ogen.

Frank (onze zoon) zei gisteren toen hij thuiskwam: "Kijk eens in de spiegel, mam, want je bent helemaal rood in je gezicht en om je ogen wit. Hahaha gelukkig had ik dat zaterdag niet!

Je kunt je hier vooraf geen voorstelling van maken, en ik vergelijk het met het krijgen van mijn eerste nestje teckelpupjes (kan het niet laten, hoor!).
Alle ingrediënten die je nodig hebt voor zoiets speciaals heb je in huis, maar toch wordt je overvallen door onverwachte prachtige dingen, die ook weer een plekje moeten krijgen.

Natuurlijk wordt ik regelmatig aangesproken, wat kleed jij je goed ondanks dat je voller bent, wat ben je een voorbeeld voor velen, kan je mij geen advies geven enz. Maar dat je na je deze geweldige ervaring zoveel positiviteit krijgt, verwacht je gewoon niet!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, maar wel overweldigend en ik heb er vannacht slecht van geslapen, en ben gewoon mijn mandje weer uitgekomen. Helemaal niet erg want vandaag gewoon een stapje rustiger aan en wederom weer genieten van alle berichtjesssssss.

Zoals ik gisteren al in mijn blog schreef, heb ik veel gedacht aan de mensen die niet door waren. Krijgen ze steun??? Hebben ze nog veel contact met elkaar gehad?? Wat doet het nu echt met ze?? Tuurlijk geweldige ervaring, maar heeft toch geen stomp in je maag gevoel gegeven???

Ik ben een mens die hier niet zomaar aan voorbij gaat, en denk wat zou ik in zo'n geval fijn vinden?? Daarom heb ik een paar mensen gevraagd hoe ze zich voelde, en de dag erna was toch moeilijker, als op "de dag" zelf.

Doordat het zoveel losmaakte kon ik de slaap niet te pakken krijgen en heb nu dus eigenlijk "het meisje op de roze wolk met hoofdpijn gevoel"hahaha! Maar ben erg opgetogen en nog steeds bijzonder verrast door alles.

Ik heb mij voor genomen nu mijn flaptop maar eens ff te sluiten, en aan de normale dingen van de dag te beginnen en wens iedereen nogmaals een fantastische week toe, met veel mooie terugblikken op een overweldigend event, en wat er allemaal nog komen gaat met de Grote Mate Beurs http://sebel.hyves.nl/.



Mochten er nog mensen zijn die het leuk vinden om een kijkje in mijn "normale bezigheden" te nemen, dan geeft mijn site waarschijnlijk wel een goede indruk! http://www.everyoneweb.com/vanhetkoningshoekje/

Groetjesssssssssssssss Aliene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten