vrijdag 24 december 2010

C.C. met het openbaar vervoer!





He mensen, ik heb gisteren kennisgemaakt met het Openbaar Vervoer. De auto kon niet rijden, want te glad. De baasjes hebben geen rust in de kont en wilden wat ondernemen. Zijn we met de bus en de trein naar Arnhem gegaan. Daar is een park: het Sonsbeekpark, net zoals het Goffertpark maar dan groter en met een luxe theehuis. De buschauffeur was heel vriendelijk maar reed een beetje wild, dat was spannend. Daarna heeft het vrouwtje contact gemaakt met een groot geel apparaat, ze snapte heel goed hoe dat werkte. Knap hoor ik ben niet van de techniek. Het bankpasje erin en een treinkaartje eruit. Ik hoefde niets te betalen. Het vrouwtje heeft een NS jaar kaart, ik mag daar gratis mee mee. Het baasje betaalde “slechts” 60%, hij kreeg korting met de kaart van het vrouwtje. Even tussenons trouwens: het baasje haat het OV (volgens mij heeft hij een trauma opgelopen toen hij nog studeerde). Het vrouwtje doet het elke dag, dus ik dacht dan kan ik het ook: ik ben tenslotte een stoere Van ‘t Koningshoekje! En ja hoor er stond een heel groot lang geel blauw rijtuig klaar. Het station was ook nog eens heel mooi versierd met allemaal leuke kerstlampjes, wat een welkom. Het ging allemaal vanzelf, dat ding begon te rijden en het baasje of het vrouwtje deden helemaal niets, niet sturen of gas geven, vreemd hoor. Er kwam ook een stem uit de lucht, ik zag niemand, maar er was wel een stem.... Nouja eenmaal in Arnhem was het een groot feest, wat een park!! We hebben 1 uur gelopen en toen gingen we naar het theehuis, een beetje chique maar wel lekker warm. Mocht ik ook nog een koekje...Daarna zijn we door de stad teruggelopen. Het vrouwtje heeft de hand op de knip weten te houden: GOED HOOR. Complimentjes want er waren wel heel veel mooie laarzen te koop. Over complimentjes gesproken....ik heb er heel erg veel gehad, ik snap het niet maar kan het erg waarderen. Na een korte rit terug, dit keer was de buschauffeur een knorrige zuurpruim (heb ik ook maar van horen zeggen) waren we weer terug. Ik heb daarna geslapen joh: wat een ervaringen allemaal. Ik moet wel zeggen ik vond het erg gezellig dat ik een dagje mee mocht, maar vrouwtje wat ben ik trots op jou dat je elke dag in dat geel blauwe monster stapt: geef mij maar de volvo.....

Een poot van Cooper-Coen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten