dinsdag 2 november 2010

Aan avonturen geen gebrek.....



Môge (ik zeg geen geen GOEDE, want die van ons is er één, om niet snel te vergeten....)

Bijna elke morgen hebben wij een vast ritueel en verzorg ik het ontbijt en het lunchpakket, en gaat Hans met ons kwartetje op stap.

Ja, dat valt niet mee om daar leuke foto's van te maken, en ik dacht als ie terug komt, schiet ik er nog een paar.

Zo gezegd, zo gedaan, maar Catootje ging op de één of andere manier naar voren en achteren en schoot uit haar halsband, en jaaaaaaaaaaaaaaaa dan moet je natuurlijk (als echte teckel) van de gelegenheid gebruik maken om van je vrijheid te genieten.





Het hele avontuur heeft in totaal 3 kwartier geduurd, en ik kan je zeggen, die duren lang als je zo in de stress zit, hoor! Gelukkig ging ze tot slot in de tuin van de buren, en toen ik met het kaasje onder de heg kwam, en ze al behoorlijk uitgeraasd was, kon ik haar pakken.

Tjonge, jonge, het is allemaal goed afgelopen, maar na daarna spookt alles door je hoofd, en ik ben nu aan het bijkomen van het hele avontuur. Door het stukje van mij af te schrijven lukt dat wel aardig, en ik denk dat jullie als lezers dit helemaal herkennen.



Catootje heeft als Oma absoluut niet het goede voorbeeld gegeven, maar eens een teckel, altijd een teckel zullen wij maar zeggen.... Deze dame is trouwens de enige van onze snuitertjes die deze streken heeft. de andere 3 komen keurig terug.

Ik ga mij aanjassen en op zoek naar een andere halsband!!

Onze dag begon teckellig, maar je kunt het maar gehad hebben, ejj!! hahaha
Teckelfijne dag toegewenst!

Groetjes van Aliene & de snuitertjesssssss (in het bijzonder van de hoofdrolspeelster van dit verhaal!)

3 opmerkingen:

  1. ja,ja dat is me het morgentje wel !!
    Maar je hoeft echt niet alleen teckie te heten om van die stunts uit te halen.
    Hessel (Calvalier King Charles Spaniel en vriendje van teckie Gabber) kan er ook wat van.
    De deur uit piepen (zonder halsband en Gabber op z'n hielen)op het moment dat opa en oma binnen komen.
    Straat over en weg !!
    Opa te voet,baasje op de fiets en uiteindelijk gevonden in een tuin waar ze met z'n tweeën kei hard rondjes rond een vijver aan het rennen waren.Nu kunnen we er om lachen maar toen.......
    Groetjes van het wegloop duo en hun baasje,Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toestanden allemaal zeg.
    Leuke foto's zijn het wel geworden.
    Gabbers broertje Cobus, zoon van mama Catootje heeft zowat alle konijnen van Texel de schrik van hun keutelige leven bezorgd afgelopen weekend.
    Ze sprongen letterlijk om zijn oren toen hij een duinpan in schoot op het moment dat hij aan de riem moest.
    Quibus ging natuurlijk mee maar kwam "vast"te zitten in een prikkelstruik.
    Het prikte zo dat hij maar gewoon niet meer bewoog.Gelukkig jankte hij wel zodat Cobus en ik hem weer vonden.
    Avonturen uit teckelland, geweldig toch?
    En wat kunnen we veel van ze hebben.
    Als je man of kind zoiets zou doen kregen ze de wind van voren maar die lieve teckelsnuiten worden gewoon lekker geknuffeld.
    Dag allemaal, groetjes van Annemiek, Quibus en Cobus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo hebben we allemaal onze belevenissen met onze teckels.het zijn en blijven boeven,maar daarom heb je er zo'n plezier van.
    Het mooiste vind ik altijd, als ze dan weer bij je komen, moet je ze de hemel in prijzen,wat dan ook gebeurd.
    Als teckeleigenaar heb je geen teckel, maar de teckel heeft jou.
    Fijne dag allemaal,
    Anne-Marie & Bommel

    BeantwoordenVerwijderen