zaterdag 19 mei 2012

"Sjootje" in Wijchen!


Blaf, blaf,

Waar wij toch voor dag en dauw naar op Hemelvaartsdag naar toe zijn geweest.........
Tja, jullie raden het al, wij gingen een sjootje lopen in Wijchen.


Het leukste vond ik dat er veel heel "van 't Koningshoekje" familie was. Gijs, Bas, Darius, Bommel en ook Carlijntje waren er. Ik kende ze nog niet allemaal, maar vond ze allemaal ff leuk (de baasjes ook natuurlijk)


Trouwens overal waar ik keek, waren teckies in alle soorten en maten. Leuk hoor, en ik wist niet dat er zoveel verschillende langlijfjes bestonden! Ik ben natuurlijk ook nog klein en kan nog niet alles weten.


Eerst werd 's morgens het serieuze werk van mij gevraagd en heb ik rondjes moeten lopen en moest ik "mooi staan" op de trimtafel voor een Finse keurmeester. Ik verstond er niets van wat het vrouwtje en hij allemaal bespraken.


Ik werd 2e en ben Veel Belovend (hahaha tuurlijk ben ik dat, ik heb het vrouwtje beloofd heeeeeeeeeeel lief voor haar te zijn)


Die Finse mijnheer heeft ook een rapport laten schrijven, waarin hij vertelde dat ik een mooie 4 maanden oude teef ben, met een sterk botten-gestel in ontwikkeling, met een rijke vacht, en beweegt volgens leeftijd! Nou, dat steken wij allemaal mooi in onze zak!



Gijs moest ook in de ring, net als ik en kreeg de 2e plaats en UITMUNTEND! (niet mis, hé?) Ook over Gijs schreef de keurmeester een prachtig rapport!


Wij zijn bijna de hele dag in de grote zaal met alle teckelvrienden gebleven en wat kunnen alle mensen toch klessebesse over hun favoriete onderwerp.....hondjes, hondjes, hondjes. Ja, als echte snuiter trek je je dan ff terug in de bench, sluit ff je de luikjes en ben ik van m'n welverdiende rust gaan genieten.


De dag vloog voorbij en dan is er weer een tijd van gaan. Ook dat is weer prima, want het is ook wel erg fijn om weer naar mijn moeder, oma, opoe & opa te gaan, en niet vergeten mijn lieve baas + de kids!

Het vrouwtje vertelde dat morgen weer heel veel "van 't Koningshoekjes- teckies" komen, en dat wij met z'n allen gaan wandelen in de duinen. Super leuk want daar ben ik al een keertje eerder geweest en ik vond dat helemaal toppie!

Nou mijn schrijfpoot is weer moe en ik wens jullie allemaal een fijn weekend!!

Toedelidokiegroetjesssssssssssss van Famke & co

Geen opmerkingen:

Een reactie posten