maandag 14 mei 2012

Groetjes van Darius & co


Waf, waf.. hallo Aliene & Co.

Als eerst hoop ik dat mijn mama Lobke een fijne moederdag heeft gehad, was ik toch vergeten een kaartje naar jou te sturen….. Sorry, sorry !

Lang heb ik niets van me laten horen, maar... niet jullie hebben het allemaal erg druk... ik ook... zelf een teckelventje.
Ik weet niet waar ik moet beginnen om te vertellen wat ik de laatste tijd allemaal heb beleefd.


Jullie weten, dat mijn pappie hele mooie meubels kan maken maar hij doet ook nog andere werkzaamheden… niet dat hij alleen maar met hout werkt, nee hij werkt ook met metaal. Doet ook reparaties en restauraties, alles wat ermee te maken heeft.

Wat ik me allemaal aan moet horen hier in de werkplaats, jonge jong.....af en toe maakt Frank toch een herrie !!! Dan is hij aan het lassen, dan flits er licht door de werkplaats en als hij metaal aan het bewerken is maakt het ook flinke herrie.

Mij maakt dit niets uit, zelf als ik moe ben niet…. ik slaap er gewoon doorheen. Bang ! Nee, ben ik echt niet....echte stoere teckel ben ik. Ook toen ik nog heel klein was, nee ik was niet een minuut bang.


Waar het nu om gaat is, hier in Tegelen is een museum “Ithaka Science Center” geopend. Hier word nu een tentoonstelling Water: H2 O = Leven geshowd. Deze is afkomstig van het wereldberoemde American Museum of Natural History in New York. Op een dag kregen mijn baasjes telefoontje van een medewerker, dat er een vitrinekast tijdens het transport kapot is gegaan. Nou, ja niemand anders als mijn pappie zou zoiets in korte tijd kunnen repareren. Vooral omdat de vitrinekast voor de opening klaar moest zijn.

Frank stuurde Anne vaker naar het museum om een boodschap door te geven aan Justin. Justin werkt voor het museum en is verantwoordelijk om de hele show op te zetten. Mammie combineerde dit vaker met een wandeling met mij. Ik vond Justin zoooo leuk. Keurig bleef ik in het museum op mijn bips zitten, tot dat Justin tijd had om met mijn vrouwtje te praten. Enthousiast begroette ik Justin altijd en op een dag zei Justin: “You are the one and only dog in this museum”. Leuk hè !!!! In de tijd dat Justin hier was zijn we vriendjes geworden.

Justin was ook in de werkplaats op bezoek gekomen om nog het een en ander te laten repareren wat kapot was. Helemaal verbaasd was Justin, dat Frank in zo een grote werkplaats alleen aan het werk is. Justin vroeg aan Frank of hij het eens aan de andere werknemers van het Museum uit New York mocht laten zien i.v.m. de werkplaats die ze in New York hebben. Daar is het allemaal zoooo duur, daarom hebben ze er een veel kleinere ruimte om in te werken.


Dus op een avond kwamen alle New Yorkers bij ons op bezoek en ze vonden me zooooo leuk ! Alleen dacht ik vaak, wat praten ze allemaal raar, Pappie en Mammie kon ik ook helemaal niet meer verstaan…… Rare taal, later begreep ik het pas, het was Engels….. Ja heb ook al wat geleerd:

You are beautyful, a lovely dog….. dat betekende, jij bent mooi en je bent zo lief….. effe voor de duidelijkheid ze bedoelden mij !!!! In de bijlage doe ik wat foto`s en op een foto ben ik Justin aan het aflebberen, hij is mijn vriend, ja en vrienden lebbert men nu maar af, waf waf vind ik leuk om te doen, of andere het leuk vinden, ach… dat zal me een zorg zijn.


Nu zijn ze allemaal weer een tijdje in New York en ik mis mijn Amerikaanse vrienden en vooral Justin. In de herfst komt Justin en zijn Crew (wauw weer engels, ik kan het ook al) zeer waarschijnlijk terug naar Nederland om de volgende tentoonstelling te organiseren. Ik mis mijn nieuwe vriend Justin wel heel erg. Het was zo leuk met hem.

Verder gaat alles zo zijn gangetje, dinsdags avond ga ik met mijn vrouwtje naar de cursus “gevorderden 1” . Het gaat goed op de cursus vind ik, ze hebben allemaal al flink wat grijze haren erbij gekregen. Ja, ik vind dat dat hun mooi staat. Ze zeggen dat ik dat in schuld ben, hoezoe ??? Ik moet keurig langs mijn vrouwtje blijven zitten, totdat ik commando’s zoals b.v. volg, af etc. krijg. Nou mooi n i e t.


Ik heb er geen zin in, wat denken ze zich wel, dat ik een circusclown ben? Was dat weer Engelse taal? oeps, nu weet ik het niet.Denk dat ik het helemaal verprutst heb 4 lessen lang, hoorde ik mijn mammie toch tegen de instructeur zeggen, als Darius vanavond weer helemaal geen een oefening goed doet dan stop ik ermee, zo heb ik er geen zin meer in. Maar, maar ….. wat zegt het vrouwtje hier toch dacht ik, ik en geen zin hebben….. in die stomme oefeningen heb ik echt geen zin… moet het steeds opnieuw doen, HALLO …. allemaal….. IK KAN HET ALLANG !!!! Waarom steeds opnieuw????

Nou ja, moet wel mammie een beetje gelijk geven, vond snuffelen, naar andere honden kijken en vooral racen aan de riem veel leuker, Mammie vond me een ongeleid projectiel aan de riem, nou nou niet zo overdrijven zeg! Hoorde mijn vrouwtje ook zeggen, ik snap er niets van dat Darius het hier niet doet, thuis of op andere plaatsen kan hij het wel. Waf, waf, waf……. (dit is lachen op zijn honds), waf waf waf…… nou op de hondenschool is het anders !!!!!!!! Op het grote grasveld liggen konijnenkeutels…. en wat ruikt een teckel dan?????? Om een heel lang verhaal (wat ik al geschreven heb, waf waf..)kort te maken, ik deed mijn best die avond. Hè, hè mijn vrouwtje was weer blij, ja en ik had mijn rust. Waf, waf, waf (lachen)…… Morgen avond is het weer zover, ja.... wat ik dan doe verklap ik echt niet.

Verder hoor ik wel steeds van mijn baasjes, ach wat ben je toch een lief schatje…..en wat ben je mooi. Ja, nu nog…… heb het al in de gaten en ik weet dat ik a.s. woensdag geplukt word en donderdag willen wij naar Wijchen om Famke & Aliene te zien op de show. Hoor mijn vrouwtje steeds zeggen, Darius, die kleine Famke is zo een mooi pupje. Wat zal Famke van mij denken als ik als een kale teckel erbij loop???? Zal ze me dan knap vinden? Ja, dat wachten we maar af.

Over mijn avontuur met een veldmuisje vertel ik misschien een ander keertje want dit verhaal is wel heel erg lang geworden. Laat het jullie allemaal heel goed gaan en Famke & Aliene tot a.s. Donderdag in Wijchen.

Heel veel teckelgroetjes en knuffels voor jullie van Darius & Co.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten