zaterdag 5 maart 2011

Vervolg van de cursus!!



Vandaag hebben wij op de V.E.G. training weer het volgende geleerd.


Het vastpakken van de dummy, en het op commando weer loslaten.
Nu ook lopend de dummy vasthouden.`Dit alles doet Benthe echter nog niet.
Wij hebben zelfs leverworst op de dummy gesmeerd. Ja, de leverworst eraf likken, dat wil mevrouw wel. Maar dat zij de dummy in haar bek moet pakken, en vasthouden dat snapt madame nog niet.

Verder hebben wij de "plaats" oefening verder uitgebreid.
Nu moesten onze honden in "het vierkant" gaan zitten, moest de riem af. Vervolgens moesten de honden gaan liggen, en moesten wij de riem bij de voorpoten leggen.
Tijdens het neerleggen van de riem bij de voorpoten geven wij het commando "plaats".

Vervolgens krijg de hond het commando "volg" en lopen wij heel enthousiast een paar meter het vierkant uit, draaien ons om, en geven het commando "terug naar plaats".
Hierop rennen wij (als het goed is samen met hond) terug naar de riem en geven de hond het commando "af".

Het is de bedoeling dat wij bovenstaande oefening op hoog tempo, en enthousiast doen, zodat de hond het leuk gaat vinden, en het als een spelletje gaat zien.

"These are the results of today" Everybode have a nice weekend!

Alaaf Alaaf, voor diegene die carnaval vieren en groetjes van Hans & Benthe

2 opmerkingen:

  1. Mijn complimenten Hans,dat je deze cursus met Benthe doet.Ik hoop dat ik hem met Bommel in september nog kan doen.Momenteel gooit hij er met de pet naar,maar ik geef niet op.
    Alaaf,van Anne-Marie en Bommel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annemarie en Bommel,

    Bedankt voor jullie complimentjes!
    Over het algemeen doet Benthe het goed, maar ook zei heeft haar streken, en probeert onder mijn regime uit te komen.
    Echter door consequent te zijn, en regelmatig te oefenen trek ik toch meestal aan het langste eind.
    De aanhouder wint.....

    BeantwoordenVerwijderen