woensdag 20 maart 2013

Groot nieuws bij "van 't Koningshoekje" !!

Ons nieuwste teckelmandje-aanwinst voor....
 
Hallootjes
 
Eindelijk is het dan zover.......na een logeerpartijtje bij Evelyn van http://www.windindewilgen.com/ is onze Benthe na 14 maanden weer loops geworden :-) Hiephiephoera!
 
Dream, dream, dream...
 
Als alles goed mag gaan verwachten wij ons 8e nestje in de 3e week van Mei 2013! Benthe & Fadiem zullen de trotse ouders zijn!
 
Natuurlijk moesten onze teckelfamilie het mandje wel goedkeuren....en alle dames lagen er zeer riant in!
 
Bij Evelyn was Fatima loops geworden en vaak als teefjes bij elkaar zijn, steken ze elkaar aan met de loopsheid, vandaar dat Benthe haar 1e uitstapje ging maken.
 
Het was best een rare gewaarwording, want Benthe had nog nooit eerder ergens anders de nacht doorgebracht, als in ons eigen roedeltje. Ik had er meer moeite mee als Benthe zelf gelukkig! Natuurlijk hadden wij veel contact en toen ik Benthe tegen Evelyn hoorde joekelen (haar manier van kletsen) toen ik op een ochtend belde, voelde het voor mij ook goed. Het was tenslotte voor het goede doel!!
 
Natuurlijk hebben Evelyn en ik gelijk heerlijk kunnen bij kletsen toen ik Benthe bracht, en kon ik mijn hart ophalen aan het prachtige nestje wat er momenteel is! Ik kon het dan niet laten om ze vast te leggen met de camera! Wat een mooi stel bij elkaar!
 
 
Van woensdag tot zondag is Benthe bij haar teckelfamilie in Zevenbergschenhoek geweest en op zondag kwam het telefoontje dat ons dametje loops was geworden. Tja, wat bracht dit berichtje gelijk weer een hoop blijdschap met zich mee!
 
Inmiddels is Benthe alweer 10 dagen loops en is afgelopen maandag voor het progesteron prikken bij de dierenkliniek in Best geweest. De waarde lag toen op 1,4. Zodra de waarde gestegen tot 10-12 is een teef dekrijp. Dit kan soms heel snel gaan, maar er is eigenlijk niet zoveel van te zeggen. Morgen wordt Benthe voor de 2e x getest.
 
Op het moment dat het progesteron hoog genoeg is gaan wij met Benthe naar haar vriendje Fadiem. Ongeveer 28 dagen na de dekking kunnen wij voor een echografisch onderzoek naar de dierenarts en kan er worden vast gesteld of het moedertje in spé drachtig is.
 
 
Tot zover de laatste nieuwtjes "van 't Koningshoekje"en nog een hele fijne dag verder en wordt vervolgt!
 
Teckelgroetjes van Aliene & co.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten