donderdag 19 juli 2012

Groetjes van Famke & co


Hello, hei, bonjour, ciao, olá, alo, hola, ahoj, halla, merhaba, hujambo,

Tjonge, jonge, wat zijn er veel talen die mensen kunnen spreken, zeg! Gelukkig is het in de waf-blaf-taal veel gemakkelijker ;-) en ik kan, al zeg ik het zelf, al best veel mensen-talen verstaan.....

ABN (dat is hoog Hollands zeggen ze), Brabants (spreken ze hier in de omgeving allemaal) Twents, (als Frank uit Tukkerland komt en zijn lieve vriendin Lili spreekt dit ook), Utrechts (zo praat die leuke Jeroen van Liza), Steenwijkers ( ook een apart taaltje dat Opa & Oma spreken), Limburgs (hoor ik Anne van Darius, vaak spreken als ze op de speaker van de telefoon staat) en nog veeeeeel meer! Nog maar niet over alle buitenlandse talen te spreken.......


Opa Jan & Oma Alice hebben vorige week bij ons gelogeerd en dat wilde het vrouwtje natuurlijk vastleggen met het fototoestel!


Jaaaa, ik ben alweer bijna 7 maanden en op de allereerste foto van dit blogfoto zien jullie mij als pup van 1,2,3,4,5 & 6 maanden. De kleurtjes van mijn vacht heb ik van Opoe Catootje, de eetlust van mijn Oma Lobke en alle teckelstreken geleerd van mijn moedertje Benthe, en al met al ben ik dus een geweldige mengeling van alle teckelkanjers hier in huis en ze zijn heel blij met mij! Ze knuffelen mij soms helemaal plat.

Het vrouwtje verteld mij regelmatig over mijn broer en zusjes. Vorige week is mijn zusje Elleke loops geworden, mijn broer Joep en zusje Benthe jr & Emma zijn ook geplukt. Natuurlijk allemaal weer wennen voor de baasjes. Benthe heeft vandaag een dagje gelogeerd bij Oma Evelyn en haar vader Fadiem. Gaaf he? Joep stuurde ook nog een bericht dat hij een echte teckelfruit-boy is en het helemaal top met hem gaat!


Over het Nederlandse zomerweer zullen wij het maar niet hebben, want daar hoor ik al genoeg moppers over op de tv, in de straat, en van de andere snuiters. Tja, ik weet tenslotte niet beter en vind de regen totaal niet erg om door te lopen, maar dan moet je mijn Opoe zien......hahaha ze steekt 1 pootje onder de overkapping uit, en deinst gelijk weer terug, want haar poezelige vachtje mag echt niet nat worden hoor! Ik ben een echte teckelbikkel en ga gewoon door weer en wind!

Zaterdag komt er weer een verslagje over mijn zwangere Oma Lobke, maar voor nu ben ik weer ff uitgeteckelbabbelt!

Een dikke poot van Famke & de rest xx

ps Dit weekend krijgt de puppytour een vervolg in Heerenveen naar Elleke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten