zondag 9 december 2012

Een schrijfpoot van Famke!

 
 
Wandeling in Dorst!
 
 
Wafferdeblaffer, daar ben ik (Famke) weer,
't Vrouwtje vind dat ik op het blog best goed communiceer :-)
 
Met al die leuke berichten hiervoor,
kwam ik al goed in 't vertel-spoor!
 
Zoals jullie op 't kiekje hierboven kunnen bekijken,
mochten wij gisteren heel veel bomen vergelijken,
 
Eerst nog even met 't baasie aan de riem,
wij leken wel 't teckelpromotie-team,
 
Toen was het veilig om lekker los te lopen,
kwam bij Benthe als eerste iets uit d'r kontje gekropen,
 
Waarom dit nu weer op de foto moest,
'k ga toch ook geen foto's schieten als het baasje doucht,
 
Maar goed, het was prachtig daar in de bossen & duinen,
wij hebben wel 1½ uur mogen struinen,
 
Benthe leek af en toe zelfs te vliegen,
jullie zien op 't 6e kiekje, dat ik niet zit te liegen,
 
Lobke hield ons heel goed bij elkaar,
dat deed ze natuurlijk niet zomaar,
 
 
Een kleine impressie,
't werkt uitstekend tegen een winterdepressie
 
Want 't vrouwtje leest vaak berichtjes over een hondje vermist,
dus zijn ze wel op ons gespitst,
 
Het was echt met z'n 6-en genieten,
zouden hier goed kunnen wortelschieten,
 
Toch was het daar natuurlijk veel te koud voor,
en gingen wij met z'n allen naar 't laantje der Schipluiden, hoor!
 
Daar kregen wij de examenuitslag van 't baasje & mij,
hiervan waren we even van slag en niet blij,
 
Lees dat in 't het rapport en de uitleg van Hans maar,
wij snuiters gaan nu lekker brunchen (botjes kluiven) met elkaar.
 
Een poot en lik van Fammusdepammus & co ♥♥♥♥♥♥
 
 
 
 
 
Even een toelichting op het EG examen van Famke en mij.
 
Op de dag van het examen was er veel onrust in onze groep.
 De bouvier van 50 kg, waar wij altijd naast staan, kreeg het (net als altijd) aan de stok met de Bull Mastiff van ongeveer hetzelfde formaat. Dit heeft zijn weerslag op het gedrag van Famke.
 
Over de puntenlijst ben ik niet ontevreden.
De 2 onvoldoende's voor "kom voor" en "aan de voet" zijn terrecht.
Deze oefeningen doet Famke normaal erg goed, en nu moest ik haar erbij helpen.
 
Echter voor "staan en betasten" heeft ze ook een onvoldoende.
Dit moet een voldoende zijn, dus daarop zijn we gezakt.
 
De reden hiervoor:
De examinator vraagt altijd: Is uw hond betrouwbaar? (hij/zij wil
graag al zijn of haar vingers gehouden haha)
 
Heb ik geantwoord: Ja, ze kan alleen wat terughoudend reageren op vreemden.
Dat is ook zo....
 
Op "autoritaire of dominante personen" kan ze terughouden reageren.
Toen de examinator haar wilde betasten, was ze inderdaad wat terughoudend.
 
Ik vindt het jammer dat we op dit ene punt gezakt zijn, maar het is niet anders.
Volgende seizoen doen we het gewoon nog een keertje over.
 
Dan worden we beste tandem van de hele groep!
Tenminste als onze eigenwijze teckel er die dag zin in heeft. haha
 
Groetjes van Hans!
 
Snap je nou, dat de examinator ons kon weerstaan??
 


5 opmerkingen:

  1. Kim Janssen:

    Lieve Famke... Ik weet precies hoe je je voeld. Mij is precies hetzelfde gebeurd bij mijn EG. En na een opmerking over "ons" soort was het vrouwtje dan ook echt klaar.

    Geen paniek..... Luisteren doe ik toch wel (als ik zin heb).

    Liefs van je grote "bijna broer".

    Ps stik jaloers dat ik niet heb kunnen crossen in de sneeuw.... We hebben nauwelijks iets gehad.

    *****************************

    Famke:

    Ooooo thanxxx lieve broer Mao, en 't voorjaar gaan wij weer iets snel een leuke wandeling organiseren, hoor! Knuffies van Famke & co

    *****************************

    Jolanda Van Der Bles Blankennagel:

    Jammer van je diploma, net niet gehaald. Maar de bent en blijft de liefste en je luistert toch!

    *****************************

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anne van Darius:

    Lieve Famke,

    Dat jij niet geslaagd bent !!!! Daar snap ik niets van.
    Hoe kunnen ze jou en Hans weerstaan?
    Ik kan jou niet weerstaan...... ik vind jou lief !!!

    Diploma of geen diploma.... jij bent de beste voor mij. De volgende keer gaat het super goed en jullie zijn voor mij nu al het dreamteam.

    Pootje en knuffel van jou vriendje Darius.
    Knuffel ook van Frank & Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bob, Gerard, Floris & Lodewijk ( de leuke teckelmannen uit R'dam):

    Wat een heerlijk gezicht! Als de sneeuw nog mooi en goed is vinden de mannen het ook wel leuk, maar als het gaat smelten vinden ze het niets!

    Jammer van de test, maar Hans jij weet als geen ander hoe Famke is dus voor ons ben jij geslaagd hoor! Het is en zijn tenslotte wel teckel☺.

    Groeten uit Rotterdam van de teckelmammen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi daar in Tilburg

    Hier een lettertje uit een regen en winderig Noord-Holland ,geen mooi winterweer alle sneeuw ook verdwenen echt somber weer.

    Je moet er niet aan denken om dakloos te zijn,Flip en ik zitten lekker warm in huis.Ik ruik en proef momenteel niets conclusie een aardige snotkop en een wattehoofd mijn weerstand heeft het nu even opgegeven.

    Flip heeft mijn energie er vandaag maar bij genomen blijft spelen en ravotten met al zijn speeltjes.

    Het was weer een fraai blog ,het leek inderdaad wel een vliegend teckeltje ,ze hadden in ieder geval pret met z’n vieren en jullie ook.

    Wat mooi was in dat filmpje hoorde Flip de stem van Aliene en keek dan ook zeer verbaasd in het rond.

    Jammer dat Hans er niet in geslaagd is met Famke haar examen maar Hans neem van mij aan dat ligt vast niet aan jullie,die het afgenomen heeft zal wel slecht hebben geslapen of had zijn of haar dag niet.Volgende keer beter ,anders neem ik het wel af hahaha.

    Fijne avond nog we bellen of mailen weer.

    Liefs van een strontverkouden Nel
    en een lik van een zeer tierige Flip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Freule Vos:

    Goedemorgen en zoals beloofd ben ik gaan genieten, wat een leuke foto’s, de dames gaan helemaal los en tekstueel was er ook niets op aan te merken.

    Jammer dat Famke en Hans gezakt zijn op zo’n kleinigheid, maar de wraak zal zoet wezen bij het volgende examen. Famke ga maar wat extra oefenen met Hans....Wij blijven jullie leuk vinden hoor, met of zonder diploma.

    knuf van freule

    BeantwoordenVerwijderen